به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسن چمیده فر در خصوص این خبر گفت: طرح “عیدانه کتاب” با شعار “امسال هم کتاب عیدی دهیم” بعد از طرحهای “کتابفروشی به وسعت ایران”، “عیدانه کتاب”، “تابستانه کتاب” و “پاییزه کتاب” پنجمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هاست.

وی افزود: طرح عیدانه کتاب از ١۵ اسفند تا ١۵ فروردین ماه در کتابفروشی های عضو طرح اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد یادآور شد: بهره‌ گیری از فرصت نوروز و سنت ایرانی عیدی دادن، گسترش طرح به تمام استان‌ها، تأکید بر کتابفروشی‌ های شاخص و مهم در استان، ارتقای ابزارها و روش‌های نظارتی و کنترلی برای بهبود خدمات و ترغیب و تشویق کتابفروشی‌ ها برای عضویت در طرح از جمله اهداف طرح “عیدانه کتاب” هستند.

چمیده فر همچنین هدف اصلی از اجرای این طرح را تعمیق و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.

معاون فرهنگی اداره کل افزود: خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب های عمومی را با ٢٠ درصد تخفیف و کتاب های کودک و نوجوان را با ٢۵ درصد تخفیف از کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب خریداری کند.

محمدحسن چمیده فر گفت: کتابفروشان می توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir   تا پایان چهاردهم اسفند در طرح عیدانه کتاب ثبت نام نمایند.

وی افزود:  طرح “عیدانه کتاب” اتفاقی نو در حوزه نشر است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از علاقمندان به مقوله کتاب و کتابخوانی و مردم فرهیخته استان دعوت کرد تا در این طرح حضوری فعال و چشمگیر داشته و جایگاه و پیشینه فرهنگی تبریز را بیش از پیش نمودار سازند