اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 3069
سه شنبه - 10 اسفند 1395 - 18:26
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

طرح عیدانه کتاب در استقبال از بهار اجرا می شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طرح عیدانه کتاب در استقبال از بهار اجرا می شود.

طرح عیدانه کتاب در استقبال از بهار اجرا می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسن چمیده فر در خصوص این خبر گفت: طرح “عیدانه کتاب” با شعار “امسال هم کتاب عیدی دهیم” بعد از طرحهای “کتابفروشی به وسعت ایران”، “عیدانه کتاب”، “تابستانه کتاب” و “پاییزه کتاب” پنجمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هاست.

وی افزود: طرح عیدانه کتاب از ١۵ اسفند تا ١۵ فروردین ماه در کتابفروشی های عضو طرح اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد یادآور شد: بهره‌ گیری از فرصت نوروز و سنت ایرانی عیدی دادن، گسترش طرح به تمام استان‌ها، تأکید بر کتابفروشی‌ های شاخص و مهم در استان، ارتقای ابزارها و روش‌های نظارتی و کنترلی برای بهبود خدمات و ترغیب و تشویق کتابفروشی‌ ها برای عضویت در طرح از جمله اهداف طرح “عیدانه کتاب” هستند.

چمیده فر همچنین هدف اصلی از اجرای این طرح را تعمیق و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.

معاون فرهنگی اداره کل افزود: خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب های عمومی را با ٢٠ درصد تخفیف و کتاب های کودک و نوجوان را با ٢۵ درصد تخفیف از کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب خریداری کند.

محمدحسن چمیده فر گفت: کتابفروشان می توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir   تا پایان چهاردهم اسفند در طرح عیدانه کتاب ثبت نام نمایند.

وی افزود:  طرح “عیدانه کتاب” اتفاقی نو در حوزه نشر است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از علاقمندان به مقوله کتاب و کتابخوانی و مردم فرهیخته استان دعوت کرد تا در این طرح حضوری فعال و چشمگیر داشته و جایگاه و پیشینه فرهنگی تبریز را بیش از پیش نمودار سازند