به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت اله عبدالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اهر که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه نقد منصفانه، اطلاع رسانی و مطالبه گری از جمله انتظارات مردم از خبرنگاران و اصحاب رسانه است، گفت: از تمامی کسانی در عرصه خبر و اطلاع رسانی فعالیت می کنند و رسانه هایی که عملکرد مسئولان و منتخبان مردم را نقد می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی ضمن اشاره به اینکه رسانه ها بایستی مدیران پاکدست و درستکار را به مردم معرفی کرده و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در شهرستان به این مدیران کمک کنند، افزود: توسعه و پیشرفت جامعه با نقدهای منصفانه خبرنگاران در ریل قرار می گیرد و اگر اغراض شخصی را به جای مطالبه مردمی جایگزین کنیم، به پسرفت جامعه منجر می شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس با اعلام اینکه خبرنگاران این توانایی را دارند تا با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در انتخاب کمک کنند و در این زمینه تاثیرگذار باشند، گفت: فعالیت در عرصه خبر و اطلاع رسانی به مراتب سخت تر از سایر مشاغل است و خبرنگاری که پرده از فساد اداری، رشوه و اختلاس برمی دارد، قابل تقدیر بوده و باید از آن خبرنگار تمام و کمال حمایت کرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه نقدها و انتقادات خبرنگاران می تواند مدیران را از خواب غفلت بیدار کند، ابراز داشت: شما خبرنگاران در طول زندگیتان به خبرنگاری نمی پردازید و بنده هم همیشه نماینده مردم نخواهم بود ولی خوب است تا در یاد داشته باشیم بعد از اتمام ماموریت هایمان تا چه حدی توانسته ایم در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیرگذار باشیم که تاریخ در مورد ما قضاوت می کند.

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ها، گفت: طرح سوالی که از وزیر ارشاد شده، در رابطه با بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان هاست که بایستی مشخص گردد چرا شهرستان ها سهمی در اعتبارات وزارت ارشاد ندارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی برنامه خود را برای افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه را مشخص کند.

بیت الله عبدالهی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال بیشترین اعتبار برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز تخصیص یافته است، گفت: پس از پیگیری های مداوم از وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز تخصیص یافت که امیدواریم پیمانکاران با کمی همت این بزرگراه را تا پایان سال جاری تکمیل کنند.

وی از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: شهرک صنعتی اهر برای توسعه و تکمیل واحد های صنعتی با کمبود برق مواجه هستند و این که این شهرک و یا تمامی شهرک های صنعتی استان با کمبود برق مواجه است، قابل کتمان نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای ارتقاء دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به دانشگاه و اخذ مجوز تدریس رشته های ریاضی، علوم اجتماعی و ادبیات در دانشگاه پیام نور اهر پیگیری های لازم را انجام داده ایم و تا حصول نتیجه پیگیر هستیم.

عبدالهی در خصوص شهرداری اهر نیز گفت: متاسفانه در شهرداری اهر با انباشت نیروی انسانی مواجه هستیم که شهرداری به زور می تواند حقوق و حق بیمه پرسنل را بپردازند و با این شرایط نیز طبیعتاً شهرداری سرگرم تامین حقوق پرسنل خود می‌شود و منابع برای خدمات رسانی به شهروندان باقی نمی ماند.

وی بیان داشت: پیش تر در جلسه ای که با اعضای شورای اسلامی شهر اهر داشتیم، شخصاً اعلام آمادگی کرده ام که در هر شرایطی برای گره گشایی از مشکلات شهرداری اهر در جهت خدمات رسانی به شهروندان اهری پای کار هستم و در راستای تحقق مطالبات مردم اهر آماده همکاری با شهرداری و شورا هستم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه با اشاره به تایید تغییر وضعیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، گفت: تا زمانی که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان معاون رئیس‌ جمهور را یدک می‌ کشد کاری آن‌ چنانی نمی‌توان انجام داد و اگر قرار باشد تذکر به میراث فرهنگی بدهیم متوجه رئیس‌ جمهور می‌ شود که از این‌ رو ارتقاء سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در راستای پاسخگو کردن این سازمان بود.

بیت الله عبدالهی اضافه کرد: تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نه تنها بار مالی به دولت تحمیل نمی‌ کند بلکه موجب می‌ شود تا مدیران این مجموعه در قبال عملکردشان به مردم پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر این‌که طبق قول مدیران وزارت ورزش و جوانان، پیمانکار پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر پایان مردادماه مشخص می‌ شود، گفت: وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل فاز نخست پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر، ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که برخی مدیران در ایجاد طرح‌ های صنایع جنبی کشاورزی، دامپروری و صنعت کارشکنی می کنند، بیان کرد: اصلی‌ ترین معضل در شهرستان‌ های اهر و هریس همین موضوع بیکاری جوانان است که در دیدارهای عمومی با مردم نیز عمدتاً اشتغال جوانان و مسائل معیشتی را از من پیگیری می‌ کنند.

عبدالهی در پایان سخنان خود در خصوص هتل ۵ ستاره مهر اصل نیز گفت: آقای مقیمی، مالک شرکت مهراصل با ساخت هتل پنج ستاره در اهر موافق است ولی بانک تجارت که شریک شرکت تولیدی صنایع معدنی مهراصل است با ساخت هتل مخالفت می کند و اعلام کرده اند توجیهی برای سرمایه گذاری ندارد البته در حال حل موضوع هستیم.