اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 3126
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 18:54

بیمه کارگران اولویت واحد های کارگری باشد

فرماندار شهرستان هریس با بیان اینکه بیمه کارگران از اولویت های اصلی واحدهای کارگری است، افزود: این واحدها بایستی بیمه کارگران را به موقع پرداخت کنند.

بیمه کارگران اولویت واحد های کارگری باشد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان هریس از تحقق نیافتن این امر در این شهرستان با توجه به وجود انجمن صنفی کارگران و اداره تامین اجتماعی انتقاد کرد و افزود: در این راستا اداره تامین اجتماعی شهرستان برحسب وظایف ذاتی و اداری خود بایستی به نحو احسن ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه یکی از هدف های مهم کمیسیون کارگری رصد مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل یا چالش های احتمالی است، اظهار کرد: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیم از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط می تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار کند.

فرماندار هریس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر تولیدات داخلی، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب تا به امروز از دشمنی خود دست برنداشته و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشور و نظام دریغ نمی کنند.

تقویمی گفت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین راهکارهای عملی مقابله با دشمنان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی از وجود ۸۰۰ پرونده بیمه کارگری در شهرستان خبرداد و افزود: نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی به اداره فنی حرفه ای جهت امتحان و دریافت گواهی مهارت فنی معرفی شده اند که درصورت قبولی در آزمون به تعداد بیمه شدگان مذکور افزوده خواهد شد.

صابر تقویمی  همچنین با اشاره به اینکه دستگاه های علف خرد کن های غیراصولی و غیرفنی در بیشتر مواقع براثر سهل انگاری باعث نقص عضو دامداران در این شهرستان می شود، بازرسی و پلمپ کارگاه های تولید دستگاه علف خردکن غیرفنی در این شهرستان را خواستار شد.