به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اهر که مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: با پیگیری های مستقیم صورت گرفته از طریق مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ابلاغیه مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد در خصوص انشعاب گاز رایگان واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان اهر ابلاغ شده و بزودی اجرا می شود که بر این اساس حدود ۷۷ واحد تولیدی در این شهرستان می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

وی در ادامه به طرح گردشگری کلنگ زنی شده در هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع آب درمانی یئل سویی در در محور گردشگری اهر – مشگین شهر طی هفته دولت کلنگ زنی شد که در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

فرماندار اهر افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح گردشگری در شهرستان اهر موجبات اشتغال زایی و زمینه برای ماندگاری گردشگران و رونق سایر بخش های خدماتی در کنار این مجتمع فراهم خواهد شد.

محمودی همچنین با اشاره به اینکه پیشرفت بزرگراه اهر – تبریز در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفته است، گفت: تاکنون برای اجرای این طرح مهم راهسازی، ۱۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه با ذکر اینکه پروژه بزرگراه اهر – تبریز جزو طرح هایی است که از نظر اعتبارات هیچ گونه مشکلی ندارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد، تاکید کرد: بزرگراه اهر – تبریز، پروژه ای ملی می باشد و از سال گذشته اعتبارات تکمیل این طرح با پیگیری های استاندار، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرمانداری تکمیل شده است.

فرماندار شهرستان اهر در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به تکمیل بزرگراه اهر – تبریز نیز گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده و تاکنون ۶۶ کیلومتر این بزرگراه نیز زیر بار ترافیک رفته است.

زاهد محمودی همچنین از آغاز عملیات احداث بزرگراه اهر – مشگین شهر خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد فاز نخست بزرگراه اهر – مشگین شهر به طول ۲۴ کیلومتر به پیمانکار رتبه عالی واگذار که در حال تجهیز کارگاه است و امیداواریم عملیات اجرایی آن تا ماه آینده آغاز شود.

وی در پایان سخنان خود مسیر اهر به مشگین شهر را محور مهم گردشگری آذربایجان شرقی به استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امیدواریم با آغاز و اتمام سریع پروژه بزرگراه اهر – مشگین شهر، زمینه های توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه فراهم شود.