به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی اصغر کاراندیش در نشست جمعی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر بر ضرورت نمایش توانمندی ها و ظرفیت آثار هنرمندان شهرستانی در استان ها خصوصاً در تهران برای شناساندن بهتر شهرستان ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی شهرستان های کشور با وجود پیشینه تاریخ و تمدن غنی چندان مورد توجه قرا نگرفته اند و در این میان نیز شهرستان اهر جزو این شهرستان ها می باشد که لازم است کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در حوزه‌های مختلف خصوصاً در حوزه فرهنگی و هنری برای سایر نقاط کشور به گونه ای دیگر معرفی گردد.

وی افزود: حضور آثار هنرمندان در قالب نمایشگاه چند روزه و یک هفته ای در برخی نقاط مهم تهران از جمله تالار وحدت، فرهنگسراها، دانشگاه ها و غیره می تواند باعث معرفی بیشتر و بهتر این شهرستان و منطقه در سطح کلان کشوری شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های توانمندی ها و پتانسیل های اهر در تهران علاوه بر حضور آحاد مختلف مردم می تواند زمینه دعوت مقامات ارشد کشوری و حتی ریاست جمهوری برای بازدید از این توانمندی های منطقه را فراهم نموده و زمینه شناخت بیشتر و در نتیجه حضور مقامات ارشد کشوری را با آگاهی بیشتر در شهرستان اهر و منطقه فراهم نماید.

کار اندیش همچنین گفت: برگزاری برخی جشنواره های منطقه ای و ملی در شهرستان ها برای معرفی بیشتر مناطق باید موجبات تقویت و ارتقاء اقتصاد منطقه را نیز فراهم نماید.

وی در پایان بر پیگیری و حل مشکلات و مسائل فرهنگی هنری این شهرستان از جمله ایجاد دبیرخانه دائمی و چگونگی برگزاری جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران، تأمین بیمه هنرمندان، توجه به موسیقی اصیل عاشیق و غیره تأکید کرد.