به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمد میرزاپور در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام اینکه تخصیص دستگاه MRI به شهرستان اهر قطعی است و اولین دستگاهی که به استان تخصیص داده شود متعلق به این شهرستان خواهد بود، گفت: مهم تر از تأمین دستگاه MRI، وجود پزشک متخصص و تأمین زیرساخت آن است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تأمین و تخصیص این دستگاه معتقد است و پیگیری نیز می کند.

وی همکاری رسانه ها با مجموعه بهداشت و درمان برای جلوگیری از شیوع سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در شهرستان اهر در بین بانوان از لحاظ مصرف مواد مخدر خوداظهاری داریم و این در حالی است که اگر رسانه ها آسیب ها و عواقب مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را یادآوری کنند، قطعاً تاثیرهایی خواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین افزود: با همکاری و تعامل رسانه ها می توانیم گام های موثری در پیشگیری از آسیب های سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی برداریم.

میرزاپور با بیان اینکه آن طور که باید و شاید آموزش های بهداشتی و سلامت محور در شهرستان اهر و رسانه ها به مردم جهت آگاهی بخشی ارائه نمی شود، ابراز داشت: یکی دیگر از انتظارات مان از رسانه ها این است که در بین مطالب منتشر شده حتماٌ مطالب آموزشی بهداشتی و سلامت‌ محور را نیز مدنظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات و سبزیجات در بین مردم شهرستان اهر بسیار اندک و مصرف روغن و نمک بالاست که اگر با این سبک زندگی پیش برویم، مردم انواع بیماری ها را تجربه خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران مشاوران امین و سخت‌ کوش برای شبکه بهداشت و درمان هستند و ما معتقدیم عدم تعامل با رسانه‌ ها حتی می‌ تواند به تشدید مشکلات و چالش‌ های حوزه سلامت بینجامد.

محمد میرزاپور در ادامه با اشاره به اینکه ضروری است رسانه‌ ها پیش از انتشار اخبار حوزه سلامت، صحت و سقم آن را پیگیری کنند، افزود: ما در هر شرایطی آماده همکاری با اصحاب رسانه هستیم و معتقدیم ایرادات و نواقصات با انتقادات و پیشنهادات سازنده اصحاب رسانه قابل حل است.

وی همچنین اضافه کرد: هر سیستم و دستگاهی ایرادات و نواقصی دارد و ما نیز منکر آن نیستیم که حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر حتماً بی عیب و نقص است ولی از این رو انتظار داریم رسانه ها نقاط ضعف و قوت را بگویند و ضمن انتقاد سازنده، راهکارهایی نیز ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر در خصوص جمعیت تحت پوشش خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، گفت: نسبت به سال های گذشته که جمعیت تحت پوشش کامل نبود، امسال ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش قرار گرفته اند.

میرزاپور اضافه کرد: در حال حاضر ۷۹ خانه بهداشت و ۱۴ مرکز سلامت شهری و روستایی در شهرستان اهر فعالیت می کنند که در این خانه ها و مراکز سلامت نزدیک به ۳۰ پزشک مستقر هستند.

وی در ادامه، بیماری قلبی و عروقی، حوادث رانندگی و سرطان را سه عامل اصلی مرگ و میر در شهرستان اهر و استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیماری سرطان به لحاظ عدم توجه به سبک زندگی که از سوی پزشکاان توصیه می شود، روبه افزایش است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر در خصوص نتیجه اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در این شهرستان گفت: بر اساس نتایج به دست آمده، ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال سن در شهرستان اهر فشار خون دارند که اگر افراد مبتلا به فشار خون توصیه های پزشکان را جدی نگیرند، آینده مطلوبی را پیش روی این بیماران نمی بینیم.

دکتر محمد میرزاپور در پایان از راه اندازی سامانه نظرسنجی (سیب) وزارت بهداشت و درمان در شهرستان اهر خبر داد و گفت: سامانه نظرسنجی سیب با ارسال پیامک به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی عملکرد همکاران را ارزیابی می کند اما متاسفانه به دلیل ناآشنایی مردم با این سیستم، مراجعه کنندگان پاسخ پیام ها را ارسال نمی کنند و این در حالی است که اگر مردم به پایامک های نظرسنجی پاسخ دهند و مشکلات را اعلام کنند حتماً نسبت به رفع آن اقدام می‌پ کنیم.