اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 31535
دوشنبه - 8 مهر 1398 - 12:47
فرماندار شهرستان اهر:

لزوم افزایش ایستگاه های آتش نشانی در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به افزایش وسعت شهرستان و ارائه خدمات به روستاهای دوردست توسط آتش نشانی اهر، ضروری است ایستگاه های آتش نشانی در این شهرستان افزایش یابد.

لزوم افزایش ایستگاه های آتش نشانی در شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی خواستار افزایش ایستگاه های آتش نشانی در شهرستان اهر شد و گفت: با توجه به افزایش وسعت شهرستان و ارائه خدمات به روستاهای دوردست توسط آتش نشانی اهر، ضروری است ایستگاه های آتش نشانی در این شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: در صورتی که حادثه ای هم زمان در منطقه و شهرستان اتفاق بیفتد، قطعا ماشین آلات، تجهیزات و امکانات موجود جوابگو نخواهد بود.

فرماندار اهر همچنین اظهار داشت: با توجه به احداث ساختمان های چند طبقه و همچنین وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی، تجهیز آتش نشانی و امداد و نجات شهرستان اهر به امکانات و سیستم های جدید از لحاظ کمی و کیفی لازم و ضروری است.

محمودی اضافه کرد: هرچه از خدمات آتش نشانان قدردانی شود باز هم کم است، زیرا که آنان بدون هیچ چشم داشتی به فکر کمک به شهروندان و مردم هستند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آتش نشانان در مأموریت های محوله از خودگذشتگی و جان فشانی میکنند تا آسیبی به جان و مال مردم نرسد، ادامه داد: باید در جامعه به گونه‌ ای تبیین شود تا مردم از عملکرد، فعالیت ها و فداکاری هایی که آتش نشانان از خود نشان می دهند، مطلع باشند چراکه آتش نشانی مانند عبادت و جهاد در راه خدا است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در این مراسم گفت: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در حال حاضر به بیش ۱۳۰ روستا، ۴ جاده اصلی، تمامی راه های فرعی شهرستان و در صورت نیاز به شهرستان های اطراف نیز خدمات ارائه می کند.

رحیم صادقیه اهری در پایان گفت: در حال حاضر شهرستان اهر دارای ۲ ایستگاه مرکزی و شهرک شیخ شهاب الدین اهری با ۳۰ آتش نشان و ۶ خودروی آتش نشانی است.