به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی خواستار افزایش ایستگاه های آتش نشانی در شهرستان اهر شد و گفت: با توجه به افزایش وسعت شهرستان و ارائه خدمات به روستاهای دوردست توسط آتش نشانی اهر، ضروری است ایستگاه های آتش نشانی در این شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: در صورتی که حادثه ای هم زمان در منطقه و شهرستان اتفاق بیفتد، قطعا ماشین آلات، تجهیزات و امکانات موجود جوابگو نخواهد بود.

فرماندار اهر همچنین اظهار داشت: با توجه به احداث ساختمان های چند طبقه و همچنین وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی، تجهیز آتش نشانی و امداد و نجات شهرستان اهر به امکانات و سیستم های جدید از لحاظ کمی و کیفی لازم و ضروری است.

محمودی اضافه کرد: هرچه از خدمات آتش نشانان قدردانی شود باز هم کم است، زیرا که آنان بدون هیچ چشم داشتی به فکر کمک به شهروندان و مردم هستند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آتش نشانان در مأموریت های محوله از خودگذشتگی و جان فشانی میکنند تا آسیبی به جان و مال مردم نرسد، ادامه داد: باید در جامعه به گونه‌ ای تبیین شود تا مردم از عملکرد، فعالیت ها و فداکاری هایی که آتش نشانان از خود نشان می دهند، مطلع باشند چراکه آتش نشانی مانند عبادت و جهاد در راه خدا است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در این مراسم گفت: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در حال حاضر به بیش ۱۳۰ روستا، ۴ جاده اصلی، تمامی راه های فرعی شهرستان و در صورت نیاز به شهرستان های اطراف نیز خدمات ارائه می کند.

رحیم صادقیه اهری در پایان گفت: در حال حاضر شهرستان اهر دارای ۲ ایستگاه مرکزی و شهرک شیخ شهاب الدین اهری با ۳۰ آتش نشان و ۶ خودروی آتش نشانی است.