به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران از خسارت ۸۳ میلیارد تومانی طوفان و وزش باد های شدید به باغات شهرستان اهر خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد های شدید به صورت طوفان با سرعت بیش از ۱۶ کیلومتر در ساعت، بیشتر باغات شهرستان اهر دچار خسارت شده است که عمدتاً باعث ریزش میوه های درجه یک در باغات و کاهش محصولات باغی شده است.

 وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده وضعیت فعلی باغات شهرستان و پیش بینی های انجام یافته عملکرد محصولات سر درختی در این شهرستان متاسفانه با کاهش مواجه خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ضمن اعلام آمار باغات موجود در این شهرستان و پتانسیل تولید بالای اراضی باغی این شهرستان، اظهار کرد: این باد زدگی در پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان با توجه به زمان برداشت محصولات باغی، خسارت زیادی به سطح زیر کشت محصول سیب وارد  کرده است.

اسدی با ابراز نگرانی از کاهش تولید کیفی محصول باغداران در مرحله برداشت باغات، افزود: باد زدگی بیشتر در باغات سیب شهرستان با توجه به کشت غالب این محصول و همزمان با مرحله برداشت محصول سیب در شهرستان و روستاهای اطراف قابل مشاهده است.

وی در پایان خواستار همکاری و ارزیابی دقیق ارزیابان و مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این مورد به خصوص در پرداخت خسارت به باغدارانی که محصولات باغات خود را بیمه کرده اند، شد.