به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کارخانه کنسانتره مس شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل با حضور دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، بیت الله عبدالهی، نماینده شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر، آیت الله جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر و برخی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح شد.

کارخانه کنسانتره مس شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل با سرمایه گذاری ٣٠ میلیون یورویی و ٢۵٠٠ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

گفتنی است این طرح معدنی موجب تکمیل زنجیره ارزش در آذربایجان شرقی شده و در تأمین بخشی از کنسانتره مس پروژه کاتد مؤثر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن مس انجرد شهرستان اهر، ذخیره آن به میزان ۳۰۰ میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط ۰.۸۵ درصد تخمین زده شده است.

این معدن از نوع کانسارهای پرفیری بوده و به روش روباز استخراج می‎‌ شود و با در نظر گرفتن ظرفیت های این معدن، توسعه و احداث طرح های زنجیره کامل تولید مس از اهداف استراتژیک است.

تولید معدن برای تأمین خوراک کارخانه تغلیظ در فاز اول ۳۰ هزار تن کانسنگ در سال برنامه ریزی شده است.

معدن مس انجرد شهرستان اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در مرحله اول فعالیت خود برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.