به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره مس شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل با بیان اینکه شهرستان اهر با وجود داشتن ظرفیت های ویژه صنعتی، پیشرفت چندانی در این حوزه نداشته است، گفت: شهرستان اهر جوانان تحصیل کرده زیادی دارد که بیشتر آن ها بیکار هستند و به همین دلیل راه اندازی کارخانه ای مشابه می تواند بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های صنعتی و معدنی در حوزه انتخابیه خود برای اشتغالزایی جوانان گفت: بیکای در اهر بیداد می کند که اجرای طرح های اشتغالزا در منطقه بسیار ضروری است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری ‌به اینکه عملیات اجرایی فاز دوم طرح بهره برداری از کارخانه کنسانتره معدن انجرد به زودی آغاز شود، گفت: خروج مواد اولیه معادن مس سونگون و  انجرد اهر از آذربایجان شرقی مترادف با خروج سرمایه از این خطه است.

عبدالهی در ادامه ضمن اعلام اینکه وضعیت نامناسب راه های ارتباطی شهرستان اهر از موانع توسعه منطقه است، گفت: حجم ترافیکی راه های مواصلاتی شهرستان اهر بسیار بالاست و این وضعیت نشان دهنده ضرورت تسریع در بهسازی و توسعه شبکه راه های این شهرستان است.

وی گفت: ‌شهرستان اهر در  سال جاری ۴ هزار نفر مهاجر به مرکز آذربایجان شرقی و برخی دیگر از شهرهای کشور داشته است.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید مجدد بر لزوم رونق صنعت و اشتغال در آذربایجان شرقی، گفت: ‌ اجرای طرح معدن طلای هریس و توجه به این طرح می تواند رونق اشتغال در استان را به دنبال داشته باشد.