به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی آبدار با بیان اینکه بررسی و پایش مستمر وضعیت موزه ها استان در دستور کار اداره کل قرار دارد، گفت: تکمیل مرمت موزه ادب و عرفان و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری یکی از مهمترین پروژه های اداره کل در حوزه موزه هاست.

وی با اشاره به اینکه این باغ مزار از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می شود، افزود: ادامه استحکام بخشی و مقاوم سازی دیوارهای گنبدخانه، ایوان و سردر ورودی و اجرای اندود دیوارهای داخلی و رنگ آمیزی از اقدامات اولیه در راستای مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه این پروژه از زمان عقد قرار داد تا حال، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و سامان دهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری را مبلغی بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان است.

آبدار گفت: با توجه به ارزش و اهمیت تاریخی این باغ مزار، کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان برای مرمت و ساماندهی آن همچنان در تلاش هستند.

گفتنی است نخستین موزه ادب و عرفان کشور که پس از زلزله ارسباران به دلیل خسارات عمده کالبدی تعطیل شده بود، در اردیبهشت سال جاری همزمان با هفته میراث فرهنگی به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بازگشایی شد.