به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محسن نریمان در گفتگو با خبرنگاران گفت: صادرات کالای تولیدی از این منطقه در نیمه نخست امسال حدود ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی مجموع صادرات از منطقه آزاد ارس در قالب صادرات قطعی، حاصل از تولید به سرزمین اصلی، صادرات مجدد و صادرات کالای داخلی را در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات کالای تولیدی از این منطقه در نیمه نخست امسال حدود ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ارزش صادرات قطعی منطقه در ۶ ماهه نخست امسال را ۴۸ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست پارسال ۲۸ میلیون دلار صادرات قطعی از این منطقه صورت گرفته بود.

نریمان با اشاره به اینکه ارزش صادرات حاصل از تولید در منطقه به سرزمین اصلی در نیمه نخست امسال ۷۸ میلیون دلار است، گفت: این رقم نسبت به صادرات ۴۸ میلیون دلاری نیمه نخست پارسال رشد قابل توجهی نشان می دهد.

وی ضمن بیان اینکه عمده کشورهای هدف صادراتی منطقه آزاد ارس را آذربایجان، ترکیه ،عراق، قرقیزستان، افغانستان، ارمنستان، چین، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و گرجستان می باشدریال گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری آذربایجان با ۴۴ درصد، ترکیه با ۲۴ درصد و عراق با ۹ درصد بیشترین سهم را از صادرات منطقه داشتند.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس همچنین در پایان از واردات ۲۶.۴ میلیون دلاری کالا به منطقه آزاد ارس در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به واردات ۲۸.۵ میلیون دلار نیمه نخست سال گذشته کاهش ۲.۱ میلیون دلاری را نشان می دهد.