به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هفتمین یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید منطقه ارسباران با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی، مسئولین و مردم شهرستان های منطقه ارسباران در شهرستان کلیبر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز طی سخنرانی در این یادواره گفت: ملت ایران با الگو گرفتن از شهیدان در چهار دهه اخیر بهترین یاوران اسلام و انقلاب و رهبری بوده اند و اصل جهاد و ایثار و شهادت است که امروز زندگی فردی و اجتماعی جامعهٔ اسلامی را در دفاع از ارزش های انقلابی تحت تأثیر خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی از مسئولان دست اندرکار برگزاری این یادواره مهم و تأثیرگذار، گفت: مقاومت جانانهٔ ملت شریف ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی، نشان از ایمان و عزم راسخ آنان در بر افراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی بود.

وی بابیان اینکه عزت، شرف و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا بوده و ولایتمداری و حرکت در راستای حفظ ارزش های اسلامی پیام امروز شهداست، ادامه داد: تنها راه موفقیت و پیروزی اطاعت محض از فرمان های مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها در جامعه، تصریح کرد: همان طور که حادثه کربلا در سایه ماه محرم و صفر و عزاداری مردم در این مناسبت ها زنده مانده است، برای اینکه یاد شهدا هم در جامعه زنده بماند باید یادواره های شهدا را به‌ صورت باشکوه برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا با اتکا به ظرفیت های داخلی خود در مقابل این توطئه ها ایستادگی کنیم و دشمنان را شکست دهیم.