به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر روزبه رجایی از فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این ۱۰ نفر در بیمارستان های سطح شهر تبریز از جمله بیمارستان امام رضا (ع)، کودکان، سینا و شمش به دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع A فوت شده اند.

وی با بیان اینکه فوت‌ شدگان از گروه سنی بزرگسالان و کودکان هستند، اضافه کرد: هم اکنون چند نفر مشکوک به علائم آنفلوانزا در بیمارستان های تبریز بستری بوده و تا زمان اعلام نتایج آزمایشات نمی توان به طور قطعی اعلام نظر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به علایم اولیه آنفلوانزا، بیان کرد: تب بالا، سرفه های مکرر، بی حالی و بدن درد، از علایم اولیه بیماری بوده و در مراحل پیشرفته بیماری نیز سرفه های خونی و اسهال خونی در بیماران مشاهده می شود.

رجایی متذکر شد: افراد در صورت مشاهده هر گونه از علایم این بیماری، از تزریق خودسرانه هرگونه آمپول خودداری و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: به نظر می رسد شیوع این بیماری امسال بالا باشد که از این رو توصیه می شود تا افراد بهداشت فردی خود را رعایت کنند.