حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی هنگام ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، مورد استقبال استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان قرار گرفت.

رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز، بازدید از مناطق زلزله زده و بررسی وضعیت کمک رسانی به مردم این مناطق و همچنین افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای گذشته هیأت دولت را از اهداف سفر خود به این استان عنوان کرد.

دکتر روحانی در ادامه گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و بازدید از روند کمک رسانی و بازسازی ‌ مناطق زلزله زده استان است و این که روند کمک رسانی به مردم این مناطق در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی افتتاح خط آهن میانه – بستان آباد را از دیگر اهداف این سفر دانست و گفت: این خط آهن پروژه ای بسیار مهم و از خواسته های مردم استان است که در جریان این سفر به افتتاح خواهد رسید.

رئیس جمهور اضافه کرد: در این سفر همچنین اقداماتی که از سفر گذشته کاروان تدبیر و امید تاکنون در مورد طرح های توسعه ای استان انجام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طرح ها و پروژه‌های مختلفی نیز افتتاح می شود.

در این سفر، ۱۸ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با هزینه ای افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می رسد.

جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت نیز دکتر روحانی را در سفر به تبریز همراهی می کنند.