به گزارش اهر خبر (اهر نیوز): سعید شبستری در گفتگو با خبرنگاران گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها از فردا به مدت ۱۰ روز در هیات های اجرایی شهرستان آغاز و همچنین استعلام از مراجع چهارگانه نیز انجام می شود که پاسخ هر استعلام ظرف پنج روز دریافت می شود.

وی افزود: در تاریخ ۲۵ اسفند ماه رد صلاحیت کاندیداها به خودشان اعلام می شود که چهار روز مهلت شکایت به هیات نظارت دارند.

شبستری در خصوص نقش احزاب و تشکل ها در انتخابات نیز گفت: افزایش احزاب و تشکل های قانونی باعث می شود مردم راحت تر کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: تعداد احزاب قانونی در آذربایجان شرقی در سه سال گذشته از ۲۶ حزب به ۳۶ حزب شناسنامه دار افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات اذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به رویه انتخابات های گذشته لیستی که از طرف تشکل ها و جناح های قانونمند ارائه می شود در رای مردم تاثیرگذار تر است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ مردم بیشتر به لیست رای می دهند، ادامه داد: نتایج حاصل از انتخابات گذشته در شهر تبریز نشان داد که مردم به لیست رای دادند و در انتخابات پیش رو نیز استقبال از کاندیداهای لیستی بیشتر از گذشته خواهد بود.

شبستری همچنین در خصوص فضای مجازی گفت: کانال ها و شبکه های اجتماعی در عین حال که فرصت است می تواند تهدید نیز باشد.

وی تاکید کرد: توصیه ما به کاربران این است که از تخریب افراد و جناح ها پرهیز کنند، امروز نیاز کشور وحدت نیروهای داخلی و جناح های مختلف است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: دولت خدمتگذار برای رفاه، سلامت، آسایش و امنیت مردم تلاش می کند و نزدیکی گروه ها و جناح ها باعث تقویت نظام می شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم وحدت احزاب و جناح ها برای نظام خطرناک است، مردم ایران در سخت ترین شرایط ثابت کردند که پای نظام ایستاده اند و گروه ها و احزاب نیز باید در کنار هم زیر پرچم اسلام و ولایت در راستای اعتلای نظام فعالیت کنند.

شبستری با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با ۱۲ امین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت ادامه داد: تفاوت این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی با دوره های قبلی این است داوطلبانی که مایل به شرکت در این انتخابات هستند باید گواهی عدم سوء پیشینه که سه ماه از مدت آن نگذشته باشد را علاوه بر سایر مدارک ارایه دهند.

بر اساس گزارش های قبلی، انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌ شود.