به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کمیته ملی المپیک کشور فیلیپین با ارسال نامه‌ ای، رسما از حسین عزتی، رئیس آرنیس ایران، خاورمیانه و شرق اروپا، برای عضویت در ستاد برگزاری مسابقات آرنیس، به عنوان یکی از رشته‌ های حاضر در بازی های جنوب شرق آسیا (سی گیمز) دعوت کرده است.

سی امین دوره این بازی‌ ها از شنبه نهم آذر در بیش از ۵۰ رشته ورزشی به میزبانی مانیل فیلیپین آغاز می‌ شود که ۱۱ روز ادامه خواهد داشت.

نماینده تام‌ الاختیار فدارسیون جهانی آرنیس در ایران با تشریح موقعیت این رشته در سطح جهان، گفت: آرنیس به عنوان ورزش اول کشور فیلیپین دارای قدمتی چندصد ساله است که در بعد جهانی از اعتبار و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حسین عزتی افزود:‏ این رشته در حال حاضر عضو شورای المپیک آسیاست و علاوه بر آن توانسته است در گایسف و جنبش المپیک هم وارد شود و حتی این احتمال وجود دارد که آرنیس به صورت آزمایشی وارد المپیک شود.

رئیس کمیته آرنیس ایران از برگزاری مسابقات جهانی این رشته در ایران خبر داد و گفت: فروردین امسال در اجلاس جهانی آرنیس که در کشور فیلیپین انجام گرفت، امتیاز میزبانی رقابت‌ های آسیایی این رشته به کشور کره جنوبی و همچنین مسابقات جهانی به ایران واگذار شد که از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات هستیم و سال بعد، میزبانی شایسته برای این رویداد مهم خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌ های در دست اقدام این کمیته گفت: قصد داریم در مسابقات آسیایی کره‌ جنوبی و همچنین رقابت‌ های جهانی ایران حضور قدرتمندی داشته باشیم که به همین خاطر انتخابی تیم ملی خود را در هر دو بخش آقایان و بانوان، در ماه‌های بهمن و اسفند برگزار خواهیم کرد تا نفرات برتر را برای حضور در این دو رویداد مهم شناسایی کنیم.

نماینده تام‌ الاختیار فدارسیون جهانی آرنیس در ایران همچنین ادامه داد: در نظر داریم سال آینده با دعوت از “گرندمستر کانته” رئیس فدراسیون جهانی آرنیس، یک دوره مربیگری و استاژ بازآموزی با هدف ارتقا سطح دانش فنی اعضا تحت پوشش برپا کنیم که پیش‌ بینی می‌ کنیم با استقبال زیادی همراه شود.

رئیس آرنیس اروپای شرقی و عضو ارشد هیئت رئیسه جهانی در پایان با قدردانی از حمایت‌ های انجام گرفته از این تشکیلات، گفت: وظیفه خود می‌ دانم از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون ورزش‌های رزمی به خاطر مساعدت‌ ها و نگاه ویژه‌ ای که به این رشته جذاب و مدال آور داشته اند، تشکر کنم و امیدوارم با افتخارآفرینی در مسابقات پیش رو و همچنین اجرای منظم برنامه‌ های در دست اقدام، پاسخ این اعتماد را به درستی داده و سهمی هرچند ناچیز در اعتلای ورزش‌های رزمی کشور داشته باشیم.