به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا استاد رحیمی در حاشیه نشست نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی استان، اظهار کرد: فعال شدن احزاب و تشکل‌های سیاسی در سطح استان و شهرستان‌ها در راستای جلب مشارکت عمومی برای عقلانی کردن امور سیاسی، از اهداف اصلی مدیریت استان است.

وی با تاکید بر فعال شدن شعب شهرستانی احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: خوشبختانه از سال ۹۲ و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، پیگیری‌های جدی برای رفع موانع ساختاری و رکود فعالیت احزاب و تشکل‌های دارای مجوز در کمیسیون تخصصی احزاب انجام و این مشکلات حل و فصل شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه از همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی برای تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه مشارکت سیاسی دعوت به همکاری می‌کنیم، افزود: گسترش فعالیت‌های سیاسی و حزبی نقش موثری در جلب مشارکت عمومی در انتخابات دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌های سیاسی تنها در آستانه انتخابات فعال می‌شوند، گفت: تلاش کرده‌ایم با شناسایی همه احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت و فاقد مجوز، از سوءاستفاده‌های احتمالی و رواج بی‌قانونی و هرج و مرج در حوزه فعالیت‌های سیاسی جلوگیری کنیم.

استادرحیمی همچنین با تاکید بر رعایت قانون از سوی تشکل‌ها و احزاب سیاسی، استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها و پیگیری مسایل و مشکلات آنان را از جمله برنامه‌های خانه احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های صنفی استان عنوان کرد.