به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در جریان سی امین دوره بازیهای جنوب شرق آسیا موسوم به سی گیمز، اجلاس جهانی آرنیس با حضور روسای کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون آرنیس کشور فیلیپین و همچنین نمایندگان کشورهای عضو انجام گرفت که در پایان حسین عزتی با اکثریت آرا به مدت چهار سال به عنوان عضو ارشد فدراسیون جهانی این رشته انتخاب و معرفی شد.

سی امین دوره بازیهای جنوب شرق آسیا موسوم به سی گیمز در بیش از ۵۰ رشته ورزشی طی روزهای یازدهم لغایت بیستم آذرماه سال جاری در شهر مانیل فیلیپین انجام گرفت و میزبان به لطف ۱۴ مدال طلای کسب شده در رشته آرنیس توانست عنوان قهرمان بازیها را به خود اختصاص دهد.

از نکات حائز اهمیت این رقابتها می توان به حضور پررنگ نماینده کشورمان به عنوان یکی از اعضاء ستاد برگزاری رقابتهای آرنیس اشاره کرد که نشان از جایگاه تاثیرگذار ایران در سطح فدراسیون جهانی این رشته دارد.

حسین عزتی نماینده تام الاختیار آرنیس ایران و رییس خاورمیانه و همچنین شرق اروپا که به دعوت کمیته ملی المپیک فیلیپین عازم مانیل شده بود، به عنوان یکی از اعضاء کمیته برگزاری، بر نحوه انجام رقابتهای این رشته نظارت داشت.

عزتی همچنین به عنوان یکی از اعضاء هیات ژوری، قضاوت دیدارهای حساس فینال این مسابقات را عهده دار بود و در پایان نیز به عنوان یکی از قضاوت کنندگان برتر شناخته شد.

عملکرد موفق نماینده کشورمان در این رقابتها سبب شد تا رییس فدراسیون آرنیس فیلیپین طی مراسمی از عزتی تقدیر کند.

شایان ذکر است در پایان مسابقات بخش آرنیس بازیهای جنوب شرق آسیا بعد از فیلیپین میزبان، کشورهای ویتنام و میانمار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول رده بندی ایستاند.

گفتنی است آرنیس به عنوان ورزش اول کشور فیلیپین دارای قدمتی چند صدساله است و در حال حاضر علاوه بر شورای المپیک آسیا در سازمانهای مهمی چون گایسف و حتی جنبش المپیک نیز حضور دارد.