به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به وقت مردم ارزش داد، گفت: همه مسئولان برای کاهش بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: وقت مردم بسیار باارزش است و نباید با هیچ بهانه ای از جمله قانون تراشی و اقدامات غیرضروری، رسیدگی به خواسته های مردم به تاخیر بیفتد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته بررسی یک پرونده در کمیسیون ماده ۵، ماه‌ ها طول می‌کشید ولی ما این فرآیند‌ها را اصلاح کرده‌ ایم و انتظار داریم تمام دستگاه‌ های اجرایی نیز برای کاهش بروکراسی اداری تلاش کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شاخص اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی در استان پایین است، گفت: همه مدیران باید با اتخاذ سیاست های عملیاتی مناسب، برای افزایش رضایت‌ مندی و بازگرداندن اعتماد عمومی تلاش کنند.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان در زمینه تحول و سلامت اداری، گفت: مجموعه گزارش‌ هایی که در این جلسه ارائه شد، مایه دلگرمی است؛ هرچند که نباید به این میزان، بسنده کرد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه سلامت اداری باید به یک گفتمان تبدیل شود، گفت: تمام دستگاه های اجرایی، گزارش عملکرد خود در حوزه سلامت و تحول اداری و توسعه دولت الکترونیک را به استانداری اعلام کنند.

گفتنی است در این جلسه موضوعاتی نظیر توسعه دولت الکترونیک، آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف مردم، شفافیت و تحول اداری برای جلوگیری از رانت و فساد در دستگاه های دولتی و اطلاع رسانی عملکرد دستگاه های اجرایی مورد بحث قرار گرفت.