به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در جلسه عصر دیروز (سه شنبه، ۱۰ دی ماه) شورای شهر اهر، محمد سرقینی با ۴ رأی موافق آقایان صمد علی اکبرزاده اهری، بهبود سعادتی، بهبود جعفری و ابوالفضل بابایی دایلاری به عنوان سومین شهردار منتخب شورای پنجم انتخاب شد.

گفتنی است پیش از انتخاب محمد سرقینی برای تصدی پست شهرداری اهر و طی مدت شروع فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر، آقایان علی میرزایی و کمال امید انتخاب شده بودند که حکم علی میرزایی برای تصدی این پست توسط استانداری آذربایجان شرقی تایید نشد ولی حکم کمال امید ضمن تایید، حدودا ۲ سال در این سمت خدمت کرد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران انتصاب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر‌ شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار انجام می‌ شود و انتخاب محمد سرقینی به عنوان بیست و یکمین شهردار اهر نیز پس از طی فرآیند قانونی و صدور حکم از سوی استاندار آذربایجان شرقی رسمیت می یاید.

سرقینی از ۲۱ مهرماه سال جاری در جایگاه سرپرست شهرداری اهر قرار گرفته بود و انتخاب وی به عنوان شهردار همچون فرایند انتخابش به عنوان سرپرست، با ۴ رای مثبت آقایان صمد علی اکبرزاده اهری، بهبود سعادتی، بهبود جعفری و ابوالفضل بابایی دایلاری انجام گرفت.

محمد سرقینی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران، پایه ۲ طراحی، نظارت و اجرا بوده و در سوابق خود معاونت عمران، شهرسازی و معماری و مدیریت شهرداری مناطق ۱ و ۲ اهر را داراست.

قابل ذکر می باشد که تاکنون گزینه های پیشنهادی برای تصدی پست شهرداری اهر از سوی هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر اهر اعلام نشده است.