اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سیاسی
کد خبر : 32148
چهارشنبه - 11 دی 1398 - 14:52

انتخاب محمد سرقینی با ۴ رأی به عنوان سومین شهردار منتخب شورای پنجم / بیست و یکمین شهردار اهر منتظر صدور حکم از سوی استاندار آذربایجان شرقی

در جلسه عصر دیروز شورای شهر اهر، محمد سرقینی با ۴ رأی به عنوان سومین شهردار منتخب شورای پنجم انتخاب شد.

انتخاب محمد سرقینی با ۴ رأی به عنوان سومین شهردار منتخب شورای پنجم / بیست و یکمین شهردار اهر منتظر صدور حکم از سوی استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در جلسه عصر دیروز (سه شنبه، ۱۰ دی ماه) شورای شهر اهر، محمد سرقینی با ۴ رأی موافق آقایان صمد علی اکبرزاده اهری، بهبود سعادتی، بهبود جعفری و ابوالفضل بابایی دایلاری به عنوان سومین شهردار منتخب شورای پنجم انتخاب شد.

گفتنی است پیش از انتخاب محمد سرقینی برای تصدی پست شهرداری اهر و طی مدت شروع فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر، آقایان علی میرزایی و کمال امید انتخاب شده بودند که حکم علی میرزایی برای تصدی این پست توسط استانداری آذربایجان شرقی تایید نشد ولی حکم کمال امید ضمن تایید، حدودا ۲ سال در این سمت خدمت کرد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران انتصاب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر‌ شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار انجام می‌ شود و انتخاب محمد سرقینی به عنوان بیست و یکمین شهردار اهر نیز پس از طی فرآیند قانونی و صدور حکم از سوی استاندار آذربایجان شرقی رسمیت می یاید.

سرقینی از ۲۱ مهرماه سال جاری در جایگاه سرپرست شهرداری اهر قرار گرفته بود و انتخاب وی به عنوان شهردار همچون فرایند انتخابش به عنوان سرپرست، با ۴ رای مثبت آقایان صمد علی اکبرزاده اهری، بهبود سعادتی، بهبود جعفری و ابوالفضل بابایی دایلاری انجام گرفت.

محمد سرقینی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران، پایه ۲ طراحی، نظارت و اجرا بوده و در سوابق خود معاونت عمران، شهرسازی و معماری و مدیریت شهرداری مناطق ۱ و ۲ اهر را داراست.

قابل ذکر می باشد که تاکنون گزینه های پیشنهادی برای تصدی پست شهرداری اهر از سوی هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر اهر اعلام نشده است.