به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اهر از دستگیری ۵۴۵ معتاد متجاهر در شهرستان های اهر و هوراند طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: با بررسی های به عمل آمده حدود ۸۰ درصد جرایم به وقوع پیوسته در شهرستان های اهر و هوراند به دست معتادان انجام گرفته است که از این رو انتظار داریم مردم به افراد معتاد اعتماد نکرده و در صورت لزوم آنها را به پلیس معرفی کنند.

وی همچنین در خصوص سرقت های به وقوع پیوسته طی ۹ ماهه گذشته در شهرستان های اهر و هوراند، گفت: با تلاش همکاران توانستیم ۸۸ درصد سرقت های به وقوع پیوسته طی ۹ ماهه گذشته زرا کشف کنیم که در این راستا ۳۹۱ سارق دستگیر و روانه زندان شده اند.

فرمانده انتظامی اهر در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۱۵ هزار تماس عملیاتی با فوریت های ناجا صورت گرفته است، افزود: هر تماس و گزارش شهروندان از وقوع جرایم می تواند کمک بزرگی به پلیس و جامعه باشد به طوری که این اقدام شهروندان منجر به کشف سرقت ها و جرایم می شود.

سرهنگ آقاپور شایع ترین جرایم در سطح شهرستان و استان را نزاع و درگیری عنوان کرد و گفت: عمده ترین جرایم به وقوع پیوسته که ریشه در تمامی جرایم دارد، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی است که از این رو تقاضا داریم بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به این که مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: طرح هایی که نیروی انتظامی در جامعه اجرا می کند، بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی رسد ودر واقع ناجا همچنان که در خدمت مردم است برای ارتقاء امنیت در جامعه از اقشار مختلف مردم مشارکت می طلبد.

فرماندار شهرستان اهر  همچنین افزود: پلیس وظیفه دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تمامی اقدامات خود را به مردم گزارش دهد و از طرفی نیز انتظار همکاری و مشارکت مردم را داریم تا به امنیت پایدار دست یابیم.

سرهنگ قدرت آقاپور در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان اعتراضات آبان ماه که عده ای قصد داشتند تا در نظم جامعه اختلال ایجاد کنند، مردم فهیم و ولایت‌مدار شهرستان اهر همگام با سراسر کشور در مقابل اغتشاش گران ایستادند و اجازه ندادند تا برخی افراد فرصت طلب، فرصت سوء استفاده پیدا کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه تا به امروز مردم شهرستان اهر پلیس را در ماموریت ها همراهی کرده اند، گفت: از اعتماد مردم به پلیس خرسندیم و از همکاری هایشان قدردانی می کنیم و ما خادمان مردم سعی می کنیم تا این اعتماد مردم را حفظ کنیم.

فرمانده انتظامی اهر با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در جاده های درون و برون شهری، اظهار کرد: عامل اصلی تصادفات منجر به فوت در داخل و خارج شهر، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، نبستن کمربند ایمنی و تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ آقاپور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، توطئه های دشمنان را خنثی می کند، گفت: قطعاً مردم در انتخابات پیش رو فردی را به مجلس شورای اسلامی راهی می کنند که مومن، متعهد، متخصص و کاردان باشد؛ پس باید در انتخابمان دقت کنیم تا فردی متعهد، ولایی و مومن به مجلس راهی شود و  شان و منزلت مردم حوزه انتخابیه و کشور را حفظ کند.