به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز در حاشیه کاشت نهال به مناسبت روز درخت‌کاری، طی گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته درخت‌کاری و نکوداشت فضای سبز و محیط سبز، اظهار داشت: از مردم عزیز و بزرگوار تقاضا دارم نسبت به بحث توسعه فضای سبز در هر حدی که برایشان مقدور است تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حیات انسان‌ها بستگی به نحوه تعامل با طبیعت داشته و هر چقدر با طبیعت رفتاری خوب و مهربانانه داشته باشیم در مقابل طبیعت نیز همه امکانات خود را در اختیار ما خواهد گذاشت.

وجود ۱۹۰ هزار هکتار فضای جنگلی در استان

جبارزاده ادامه داد: از جمله مواردی که در استان باید توسعه داده شود بحث درخت‌ کاری و توسعه فضای جنگل‌کاری است، هر چند بخشی از استان در حد ۱۹۰ هزار هکتار فضای جنگلی بوده، اما قطعا این مقدار نسبت به سرانه جمعیت استان که ۳٫۸ میلیون نفر، کم بوده و هر چقدر بتوانیم با درخت‌کاری و ایجاد پارک‌ها و جنگل‌های مصنوعی، فضای سبز را توسعه دهیم، قطعا در بحث حفاظت از محیط زیست قدم خوبی برداشته خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله ضمن گرامیداشت این هفته و تشکر از همه کسانی که در عرصه جنگل‌کاری و حفاظت از محیط زیست و هفته منابع طبیعی و جهادکشاورزی تلاش دارند، از عموم مردم درخواست داریم با همکاری و همیاری در توسعه فضای سبز شهرها و روستاها و مخصوصا مناطق مستعد استان که امکان درخت‌کاری در آن هست در راستای توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ هر زوج یک نهال که توسط زوج‌های جوان در مراسم ازدواج کاشته می‌شود، گفت: مشابه این اتفاقات را باید تعریف کنیم و با هر بهانه و هر عنوانی غرس نهال بکنیم، مطمئنا هر درختی که غرس شود، برای آینده فرزندان خود کاشته‌ایم.

شهرداران باید بخشی از اعتبارات خود را به بخش توسعه فضای سبز از نوع درخت اختصاص بدهند

جبارزاده گفت: امروز در مورد پاک‌سازی هوای شهرها از آلودگی یکی از بحث‌های موثر در این خصوص توسعه فضای سبز مخصوصا از نوع درختان خواهد بود که قاعدتا نه تنها به عنوان وظیفه بلکه به عنوان اجبار است که حتما باید این کار انجام شود و در این خصوص همه شهرداران باید بخشی از اعتبارات خود را به بخش توسعه فضای سبز از نوع درخت اختصاص بدهند
امیدواریم به ازای هر آذربایجانی یک نهال غرس شود.

وی اضافه کرد: از مردم نیز حفظ فضای سبز موجود و نگهداری از تک تک نهال‌های کاشته شده را درخواست می‌کنیم و امیدواریم به ازای هر نفر از جمعیت آذربایجان‌شرقی یک نهال غرس شود.