به‌گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی آبدار در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه گسترش زیرساخت های گردشگری در شهرستان ها زمینه ساز ارتقای سطح کیفی و توزیع متوازن جذب گردشگر در استان است، گفت: از این رو معاونت سرمایه گذاری اداره کل، با جذب سرمایه ای بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و صدور هفت موافقت نامه اصولی زمینه احداث پروژه های مختلف زیرساخت گردشگری را در شهرستان اهر فراهم کرد.

وی با اشاره به این که موافقت های اصولی از ابتدای سال جاری در محدوده این شهرستان برای راه اندازی مجتمع آب درمانی یل سویی، اقامتگاه بوم گردی سامبران، مجتمع خدماتی بین راهی وردینی و دو اردوگاه گردشگری صادر شده است، ادامه داد: یک هتل ۵ ستاره و چهار مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی نیز از پروژه های در حال اجرا در شهرستان اهر هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با سرمایه گذاری صورت گرفته و آغاز به فعالیت مجتمع های یادشده، برای بالغ بر ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

مرتضی آبدار در پایان گفت: میزان تسهیلات ارائه شده از محل معرفی به بانک های عامل برای دو مورد از این پروژه‌ها معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.