به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر داود اسدیان در گفت و گو با جمعی از اصحاب رسانه اهر، وحدت و همدلی را از مهم ترین‌ شاخصه های انقلابی گری عنوان کرد و گفت: در راستای نیل به مجلس در طراز انقلاب اسلامی مدت هاست تلاش شده تا با شناسایی و دعوت از نیروهای منصوب به جریان‌ انقلاب، در رسیدن به وحدت کلمه قدم‌های مثبت برداشته شود.

وی درباره انتخاب کاندیدای مورد حمایت ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه شهرستان های اهر و هریس، گفت: از جمله در حوزه انتخابیه اهر و هریس، ۴ داوطلب منصوب به جریان انقلاب شناسایی و دعوت شدند که پس از تشریح فرایند شورا در رسیدن به کاندیدای نهایی، همه عزیزان مدعو میثاق نامه را امضا کردند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان ادامه داد: بر اساس شاخص های علمی، مرکز علمی پژوهشی ائتلاف اقدام به نظرسنجی نموده بود‌ و البته هر ۴ کاندیدای عزیز مجلس از حوزه اهر و هریس متعهد شدند با اعلام‌ کاندیدای نهایی دارای بالاترین رای مطابق با نتیجه نظرسنجی مذکور، ۳ عزیز دیگر به نفع کاندیدای نهایی اعلام شده انصراف داده و به نفع او تبلیغ کنند تا از توزیع آرا جلوگیری گردد.

اسدیان همچنین با اشاره به تجربه توزیع رأی نیروهای منصوب به جریان انقلاب در انتخابات دهمین‌ دوره مجلس، یادآور شد: در انتخابات مجلس دهم، حدود ۷۰ نامزد مجلس از حوزه های مختلف به دلیل عدم انصراف و ایجاد درون رقابتی، از راه‌یابی به مجلس بازماندند.

وی افزود: نامزدین این جریان با اینکه آرای بالاتری نسبت به رقبیب داشتند، در نتیجه درون رقابتی بوجود آمده موفق نشدند و از جمله در حوزه اهر و هریس، با اینکه نامزدین‌ اصولگرا و منتسبین به این خط فکری مجموعاً بالای ۵۰ هزار رای داشتند، بدلیل رقابت بین‌ خود باعث پیروزی رقیب با رای پایین و راهیابی اش به مجلس شدند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفت و گو، با اشاره به بخشی از آیه یکم سوره مبارکه مائده، وفای به عهد و قرار در امورات مومنین را مهم و حیاتی دانست و خاطر نشان ساخت: خداوند متعال در قرآن حکیم با بیان “یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ” نسبت به وفای بعهد و قرارداد تاکید می‌کنند و بنده نیز از نیروهای ارزشی و انقلابی که سرمایه مردم و کشور هستند، بخصوص در حوزه اهر و هریس درخواست می‌ کنم به نفع کاندیدای مورد حمایت ائتلاف که مطابق نظرسنجی از رای بالاتری برخوردار است، انصراف داده و به مانند انتخابات دوره قبل با رقابت درون گروهی موجب حذف همدیگر نشوند.

دکتر اسدیان در پایان با تاکید بر اینکه طبق اعلام رسمی از رسانه های سراسری، در حوزه انتخابیه اهر و هریس از دکتر اسلامی حمایت می شود، اظهار نمود: آقای دکتر محمد اسلامی بعنوان کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان های اهر و هریس مورد حمایت این جریان می باشد.