اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » سیاسی
کد خبر : 32402
پنجشنبه - 8 اسفند 1398 - 12:06
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

رقابت های انتخاباتی به رفاقت و وحدت تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وکلای ملت در بهارستان با کسب اعتماد مردم رقابت‌ های انتخاباتی را به رفاقت و وحدت تبدیل کرده اند و این همدلی گره گشای مشکلات خواهد بود.

رقابت های انتخاباتی به رفاقت و وحدت تبدیل شده است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه منتخبان مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تبریک به همه نمایندگانی که از مردم رأی اعتماد گرفته اند، اظهار داشت: روز انتخابات تجلی حماسه ملی و رقابت بین نامزدهای انتخاباتی بود و امروز، روز مهربانی و همدلی و یک صدایی برای تشکیل مجلس قوی است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از رفتار نجیبانه نامزدهایی که حائز شرایط و آرا لازم برای حضور مجلس نشده اند، گفت: حوزه‌ های انتخابیه که همه نامزدها با احترام به آرا مردم به نماینده منتخب تبریک گفته اند واکنشی مهم و با ارزش است و باید توجه داشته باشند نماینده انتخاب شده وکیل همه ملت ایران در بهارستان است.

وی با بیان اینکه ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات هستند، گفت: فرصت حدود صد روزه تا افتتاح مجلس جدید تمام منتخبین بویژه عزیزانی که دوره نخستین خدمتی را تجربه می‌کنند نهایت استفاده را به عمل آورند؛ با مطالعه‌ی دقیق، قانون اساسی، آئین نامه داخلی مجلس، اسناد بالادستی، برنامه‌ های پنج ساله و با برگزاری نشست‌ های هم اندیشی، اتاق‌ های فکر و دیدارهای کاربردی مستقیم با مردم اشراف خود بر مشکلات و معضلات استان و کشور را بیافزایند تا بیاری حق نمایندگانی ذی نقش و شایسته برای استان آذربایجان شرقی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نمایندگان منتخب در این فرصت سه ماهه با همفکری رقبا و نمایندگان سابق پای درد دل مردم بشینند و برای رفع دغدغه و مشکلات آنها با طراحی برنامه‌های عملیاتی، وارد مجلس شوند.

امام جمعه تبریز با یادآوری فراهم کردن مقدمات تشکیل مجمع نمایندگان استان در مجلس دوره یازدهم ادامه داد: در اولین فرصت قانونی با همدلی و هماهنگی نمایندگان مجمع را به شوراها و کمیسیون‌های خاص معرفی کنید و هیچ اتلاف وقتی در این زمینه نداشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم وجود چهار نماینده با سابقه عضویت در هیئت رئیسه مجلس را نمایندگان استان غنیمت دانست و گفت: با وحدت و همدلی و هماهنگی و هم فکری همدیگر این فرصت را برای استان حفظ کنید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در طول دوره نمایندگی و حتی پس از آن برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان روی حمایت‌های دفتر نماینده ولی فقیه حساب باز کنند، گفت: دوره رقابت انتخاباتی را پایان یافته از این رو رفاقت صمیمانه را در حوزه انتخابیه و استان دنبال کنید و از نهایت بهره وری از نیروهای استان و متخصصان در مجموعه دولت؛ قوه قضائیه؛ سایر نهادهای نظامی و انتظامی به منظور پیشرفت بیشتر استان و حل مشکلات مردم غفلت نکنید.

نماینده ولی در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به نقش حیاتی بازار تبریز در طول تاریخ در شمال غرب و کل کشور، گفت: بستر سازی برای بهره گیری از ظرفیت بازار تبریز بازار تبریز در جهت رفع معضلات کسب و کار، توجه به امر صادرات و واردات، رفع مشکلات مؤسسات کار آفرین از نقدینگی و مشکلات بانکی؛ مواد اولیه؛ تجهیزات صنعتی و گره‌ های اداری و گمرکی جز اولویت‌های کاری وکلای ملت در بهارستان باشد.

در این دیدار تعدادی از منتخبین مردم و استاندار آذربایجان شرقی به بیان نکات نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات استان پرداختند و علیار راستگو، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه داد.