به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمد میرزاپور در گفت و‌ گو با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر با اعلام اینکه ۱۳ نفر با علائم مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر بستری هستند، گفت: متاسفانه نتیجه آزمایش یک فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان اهر مثبت شده است ولی با مراقبت های پزشکان و سیستم درمانی وضعیت عمومی وی رضایت بخش است.

وی از آماده سازی ۲ بخش در بیمارستان باقرالعلوم (ع) برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر خبر داد و افزود: از تمامی بیماران مشکوک به کرونا تست انجام شده و تا زمانی که نتیجه تست مشخص نشود، نمی توانیم مثبت یا منفی بودن آن را اعلام کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شده بخشی از بیمارستان باقرالعلوم (ع) را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده ایم، گفت: خدای ناکرده در صورت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، از ظرفیت سایر بخش های بیمارستان باقرالعلوم (ع) برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده می کنیم.

میرزاپور ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بار ویروسی که در جامعه وجود دارد، پیش بینی ما این است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر طی ۱۵ روز سخت و بحرانی آینده افزایش یابد و ما نیز مراکز درمانی را برای روزهای سخت پیش رو آماده می کنیم که امیدواریم با همکاری مردم و عمل به توصیه های پزشکی در مورد ویروس کرونا بتوانیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

وی همچنین از افزایش مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم (ع) با علائم کرونا طبق پیش بینی ها خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه آمار افرادی که علائم ویروس کرونا دارند و به بیمارستان مراجعه می کنند روبه افزایش است که بر این اساس از مردم تقاضا داریم به توصیه ها توجه کرده و حتی الامکان خود را قرنطینه خانگی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ضمن تاکید بر اینکه چون هنوز اغلب شهروندان خطرات و آسیب ویروس کرونا را جدی نگرفته اند، به مردم اعلام خطر می کنم، گفت: سازمان بهداشت جهانی سطح خطر ویروس کرونا را یک مرحله ارتقاء داده و این ویروس به سمت همه گیری جهانی در حال حرکت است که شهرستان اهر نیز همانند سایر شهرهای آذربایجان شرقی و کشور با این ویروس درگیر است.

دکتر محمد میرزاپور با اشاره به اینکه مبادی ورودی و خروجی شهرستان اهر با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج و سایر دستگاه ها با جدیت کنترل می شود، ابراز داشت: درمانگاه هایی برای پذیرش بیماران کرونایی که در مبادی ورودی و خروجی علائم مشکوک داشته باشند آماده شده است.

وی افزود: تمامی خودروهای مسافربری از جمله اتوبوس های بین شهری را که از مبداَ استان های درگیر با ویروس کرونا به مقصد اهر حرکت می کنند با حساسیت کنترل می کنیم و در صورتی که موارد مشکوک مشاهده شود، سریعاً به بیمارستان اهر منتقل می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین با ذکر این که مرکز غربالگری بیماران با علائم تنفسی در مرکز بهداشت شماره یک شهرستان اهر راه اندازی شده است، گفت: به دلیل اینکه بار مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر افزایش یافته و احتمال انتقال ویروس وجود دارد، افرادی که قصد غربالگری دارند و یا احساس می کنند باید به پزشک مراجعه کنند، می توانند به مرکز بهداشت شماره یک مراجعه نمایند.

میرزاپور همچنین در خصوص ضدعفونی ادارات نیز گفت: ضدعفونی اداراتی که مراجعه مردم به این اماکن بیشتر است با جدیت و حساسیت انجام می گیرد ولی انتظار داریم مردم در صورت امکان امور اداری خود را غیرحضوری انجام دهند و یا حتی الامکان در سطح شهر تردد خود را کاهش دهند چراکه با عمل به توصیه های ابلاغی سیستم بهداشت و درمان، می توانیم بر کرونا غلبه کرده و این ویروس را شکست دهیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه با وجود شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر، اکثر مردم اعتنایی به توصیه ها ندارند و حتی به شوخی هم گرفته اند، گفت: معتقدیم نمی توانیم مردم را به اجبار قرنطینه خانگی کنیم و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم خواهش از مردم و توصیه است که به بازاریان اهر نیز توصیه می کنیم اگر می توانید مغازه هایشان را تعطیل کنند و در منزل بمانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همچنین خاطرنشان کرد: دو هفته آینده برای ما از نظر کنترل و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر بسیار حیاتی است و در صورتی که ویروس کرونا طی ۱۵ روز آینده میزبانی نداشته باشند خود به خود از بین می رود ولی اگر ترددها در سطح شهر به بهانه خریدهای شب عید بدین روال ادامه داشته باشد، شاید تا فروردین ماه و حتی اردیبهشت ماه با ویروس کرونا درگیر باشیم.

دکتر محمد میرزاپور با بیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: اظهاراتی در رابطه سم پاشی آسمان شهرهای کشور برای مقابله با ویروس کرونا شایعه ای است که در فضای مجازی مطرح شده و کاملاً کذب است.

وی در پایان گفت: ویروس کرونا در هوا معلق نیست که بشود با سم‌پاشی خطرات آن را دفع کرد از این‌ رو تقاضا داریم مردم اخبار و اطلاعات ویروس کرونا و نحوه مقابله با این ویروس را از طریق رسان ه‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.