اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 32534
دوشنبه - 4 فروردین 1399 - 18:15
فرماندار شهرستان اهر:

مراکز تجاری و صنوف شهرستان اهر تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود / اهر جزو شهرستان های پیش رو در غربال گری و شناسایی بیماران کرونایی / ملزم شدن دو سوم کارکنان ادارات دولتی و بانک ها به دورکاری

فرماندار اهر از تعطیلی کلیه مراکز تجاری، پاساژها، بازار، قهوه خانه ها، رستوران ها و هتل های این شهرستان تا ۱۵ فروردین ماه خبر داد.

مراکز تجاری و صنوف شهرستان اهر تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود / اهر جزو شهرستان های پیش رو در غربال گری و شناسایی بیماران کرونایی / ملزم شدن دو سوم کارکنان ادارات دولتی و بانک ها به دورکاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر با اشاره به تصویب تعطیلی کلیه مراکز تجاری در ستاد استانی، گفت: طبق مصوبه روز گذشته ستاد استانی، کلیه مراکز تجاری، پاساژها، بازار، قهوه خانه ها، رستوران ها و هتل ها تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل و مراکز و فروشگاه های مواد غذایی، بهداشتی، داروخانه ها و سوپرمارکت ها دایر خواهد بود و اداره صمت، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی در صورت تخطی صنوفی موظف به تعطیلی صنوف هستند.

وی اضافه کرد: در هفته پایانی اسفندماه مصوب کردیم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه اماکن و صنوف غیرضروری و بازار تعطیل شود ولی چون ستاد ملی اعلام کرد تصمیمی برای تعطیلی بازار و کسب و کار ندارد، ناچاراً مجبور به بازگشایی بازار و صنوف شدیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه ضمن قدردانی از کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروی خدماتی بیمارستان و مراکز درمانی در جهت مقابله با ویروس کرونا، افزود: در این روزها کادر درمانی به دور از خانواده و ایام نوروز مشغول به مراقبت از بیماران کرونایی هستند و جهادی عمل می کنند.

محمودی ادامه داد: از زمان پیدایش ویروس کرونا، کمیته های متعددی در راستای تبعیت از ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر تشکیل داده ایم و بیش از آنچه که انتظار می رفت برای مقابله با ویروس کرونا تلاش شده و حتی اخیراً در ستاد استانی از اهر به عنوان یکی از شهرستان های پیش رو در غربال گری و شناسایی بیماران کرونایی یاد شده است.

وی از غربال گری ۸۶ درصد جمعیت شهرستان اهر در راستای شناسایی بیماران خبر داد و گفت: از حدود یک ماه قبل ایستگاه های غربال گری در محورهای مواصلاتی از جمله اهر – تبریز و اهر – مشگین شهر را راه اندازی شده است و جزو اولین شهرستانی هستیم که ستاد مقابله با ویروس کرونا را تشکیل و ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر را آغاز کرده ایم.

فرماندار اهر از آماده سازی بیمارستان قدیم، ساختمان قدیم شبکه بهداشت و درمان، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و میهمان سرای آموزش و پرورش و سالن های ورزشی برای ارائه خدمات درمانی در شرایط بحرانی خبر داد و گفت: امیدوارم به شرایطی بحرانی برنخوریم تا مجبور شویم برای درمان بیماران کرونایی از این اماکن استفاده کنیم.

زاهد محمودی با تاکید بر این که سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر در بحث غربال گری مردم شهرستان و مسافران ورودی به شهر در جاده ها همکاری خوبی دارند، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد استانی و ملی، غربال گری و تب سنجی در جاده ها بر عهده هلال احمر بوده و نیروی انتظامی نیز بایستی در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای تامین امنیت روانی جامعه، از طریق کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات روانی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر نسبت به برخورد با فعالیت های غیرمجاز رسانه ای تشدید می شود و تمامی فعالیت های رسانه ها در مورد ویروس کرونا با هماهنگی کمیته فضای مجازی صورت می گیرد.

فرماندار شهرستان اهر در پایان از ملزم شدن دو سوم کارکنان ادارات دولتی و بانک ها به دورکاری تا ۱۵ فروردین ماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: غیر از ادارات خدماتی، مابقی ادارات و بانک ها ملزم هستند تا یک سوم کارکنان خود را به محل کار فرابخوانند و دو سوم دیگر کارکنان باید دورکاری کنند.