به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمد میرزاپور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش مرگ و میر در اهر بر اثر ویروس کرونا نگران کننده است، گفت: زنگ خطر زمانی به صدا درآمد که کودکان، نوجوانان و جوانان به صورت ناخواسته ویروس کرونا را به سالمندان منتقل کرده اند.

وی با بیان اینکه روز به روز بر تعداد بیماران بدحال افزوده می شود، افزود: تشخیص زودرس ویروس کرونا و درمان به موقع باعث نجات شما خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در ادامه گفت: استفاده از ماسک های مورد تائید در بیرون از خانه، رعایت فاصله حداقل ۱/۵ متری در مراکز ازدحام و شست و‌ شوی مکرر دست ها با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه از مهم ترین عوامل جلوگیری از ابتلا به کرونا می باشد.

دکتر میرزاپور همچنین خاطرنشان کرد: تا تولید واکسن و داروی قطعی فعلا باید با رعایت موارد فوق از ابتلای به بیماری پیشگیری کنیم، شهرستان اهر از نظر بروز بیماری در وضعیت خوبی قرار ندارد و با توجه به افزایش موارد ابتلای بیماران مُسن احتمال بروز عوارض جبران ناپذیر وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه کلید موفقیت درمان و مدیریت بیماری رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و شناسایی زودرس بیماری است، گفت: اگر علائمی مثل سرفه، تب، گلودرد و درد عضلانی و بدن درد دارید، اگر سابقه تماس با بیمار مبتلا دارید و اگر شک به بیماری کرونا در خود و اطرافیان خود دارید فوراً به درمانگاه محل سکونت خود یا به مرکز غربالگری شماره ۱ مراجعه کنید.