به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص مقابله با آفت پروانه دُم قهوه ای از آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی برای آتش ‌سوزی های احتمالی در جنگل ‌ها خبر داد و گفت: از سه ماه قبل بنابر دستور استاندار آذربایجان شرقی، مقدمات و جلسات اطفای حریق جنگل‌ های ارسباران را آغاز کرده ‌ایم و این کمیته صیانت از جنگل ‌ها و اطفای حریق در شهرستان ‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار پیگیری می‌ شود.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار حادثه تلخ آتش ‌سوزی جنگل‌ های ارسباران در سطح استان، شهرستان‌ ها و کشور انجام یافته و شهرستان‌ های منطقه ارسباران در حالت آماده ‌باش قرار دارند و طبق دستور رئیس‌ جمهور به وزارت دفاع، در صورت نیاز از هلیکوپترهای اطفای حریق وزارت دفاع استفاده می‌ کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت طغیان آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر به مدیریت بحران استان، بحرانی اعلام نشده است، گفت: اگر طغیان آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر از سوی منابع طبیعی استان بحرانی اعلام شود ما هرگونه همکاری و پیگیری از مرکز را انجام می‌ دهیم.

هنربر همچنین گفت: اگر امروز با آرامش نفس می ‌کشیم، به خاطر وجود منابع طبیعی و ذخایر خدادادی و ملی از جمله جنگل‌ های اهر و ارسباران است که انشالله با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ های ذیربط و مردم بتوانیم آفت پروانه دُم قهوه ‌ای را از جنگل ‌های ارسباران و فندقلوی اهر ریشه‌ کن کنیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه سال گذشته منطقه ارسباران از حیث آتش ‌سوزی تجربه تلخی داشت و با توجه به اینکه جنگل ‌های ارسباران نعمت خدادای و سرمایه ‌ای ملی است، همه ما وظیفه داریم تا از منابع طبیعی ملی صیانت کنیم.