به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم مهردادی در نشست بررسی آخرین اقدامات در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه ای در جنگل های فندقلوی شهرستان اهر اظهار کرد: نحوه مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ای یک موضوع فنی و علمی است و نمی توان بدون فن و علم در ای ‌باره به طور غیرعلمی اظهارنظری کرد.

وی افزود: به محض دریافت گزارش از طغیان آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر و بخشی از جنگل ‌های ارسباران، کمیته فنی گیاه پزشکی استان تشکیل جلسه دادیم تا آبعاد شیوع این آفت را به صورت علمی بررسی و به راهکاری جهت مقابله دست یابیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ابراز داشت: برخی اقدامات نظیر محلول ‌پاشی در مناطق آلوده انجام یافته و اقدامات مکانیکی نیز از روزهای ابتدایی فصل پاییز آغاز و تا پایان سال ادامه می ‌یابد.

مهردادی از تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در مناطق جنگلی درگیر در شهرستان اهر و منطقه‌ ارسباران تا پایان سال‌ جاری خبر داد و گفت: اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی بدون مشارکت و همراهی مردم نمی ‌تواند اقدامات تاثیرگذاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ‌ای نمی ‌توانیم تصمیماتی خارج از مباحث فنی کمیته گیاه پزشکی آذربایجان شرقی بگیریم و هر اقدامی بایستی توجیه علمی و فنی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که برای کنترل آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر طی سه ماه گذشته انجام دادیم صرفاً با مشارکت مردم بومی منطقه بود، گفت: در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ ای در جنگل ‌های ارسباران و شهرستان اهر قطعاً منتظر عوامر پایتخت نمی ‌مانیم.

مهردادی بیان کرد: سازمان جنگل ‌های کشور هواپیما و هلیکوپتر برای محلول‌ پاشی هوایی ندارد و اگر لازم داشته باشیم بایستی طبق مصوبه مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از پایتخت درخواست کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اقدامات مقابله ای امسال با آفت پروانه دُم قهوه‌ای به مراتب متفاوت ‌تر از سال‌ های گذشته خواهد بود تا مانع از طغیان مجدد این آفت شویم.