به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کریم طوماری در گفتگویی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی از پرداخت مستمری به ۴۲۰۰ نفر از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان بیمه شده های فوتی طی سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان پرداختی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی شهرستان اهر بیش از ۲۳۰۰۰ نفر بیمه شده اصلی دارد، خاطرنشان کرد: مجموع بیمه شده اصلی و تبعی تأمین اجتماعی اهر نزدیک به ۶۵۰۰۰ نفر است و از لحاظ رشد بیمه شده اصلی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس تأمین اجتماعی اهر با ذکر اینکه تأمین اجتماعی بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، اجازه نداد تا هیچ کارگری در ایام اوج گیری ویروس کرونا بیکار شود، تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون ۴۶ نفر از کار بیکار شده اند که حق بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

طوماری از پرداخت هزینه درمان ۶۶۹ نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی اهر در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۷۶۸ میلیون تومان از بابت هزینه درمان بیمه شدگان، پرداختی داشتیم.

وی ضمن اشاره به اینکه ۴۹۵ میلیون تومان برای ایام بارداری ۳۱۵ نفر از بانوان بیمه شده تأمین اجتماعی اهر در سال گذشته هزینه پرداخت کرده ایم، گفت: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان برای ۲۸۰ نفر به طور میانگین بیمه بیکاری پرداخت کردیم.

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان اهر در ادامه ابراز داشت: برای خرید عینک و ترمیم دندان بیمه شدگان طی سال گذشته بیش از ۷۴ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده ایم و ۶۷ نفر نیز ۱۱۵ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کرده اند.

کریم طوماری همچنین تأکید کرد: کارگزاری صرفاً برای اینکه مراجعات تأمین اجتماعی کاهش یابد راه اندازی شده تا خدمات تأمین اجتماعی تنها محدود به شعبهٔ نشود و آن خدماتی که تأمین اجتماعی ملزم به ارائه آن است بدون دریافت هزینه در کارگزاری ارائه می شود و کارگزاری تنها به خدمات اینترنتی خارج از قرارداد فی مابین تأمین اجتماعی هزینه دریافت کند که سازمان تأمین اجتماعی نسبت به این هزینه‌ ها مسئولیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعلام سابقه بیمه شدگان به لحاظ ارائه خدمات الکترونیکی، دیگر جزو وظایف کارگزاری و شعبهٔ تأمین اجتماعی محسوب نمی شود، گفت: سوابق بیمه ای را هر یک از بیمه شدگان می توانند از طریق تلفن همراه و کافی نت ها استخراج نمایند.

رئیس تأمین اجتماعی اهر درپایان از حذف مراجعات حضوری استحقاق درمان و تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی خبر داد و گفت: در حال حاضر شرایط خدمات ‌دهی به گونه ‌ای است که بیمه‌ شدگان دیگر نیازی به تمدید اعتبار دفترچه‌ های درمانی ندارند و پزشکان از طریق سامانه از وضعیت استحقاق درمانی بیمار استعلام می ‌کنند.