به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید حسین پور در گفتگو با خبرنگاران از تشکیل پایگاه امداد و نجات کوهستانی در جوار جنگل های ارسباران خبر داد و گفت: پایگاه امداد جاده ‌ای و کوهستان کلیبر که به دلیل محدودیت‌ های اعتباری نیمه ‌تمام مانده بود، جهت تکمیل پروژه و انتخاب پیمانکار به مزایده گذاشته می ‌شود.

وی با اشاره به این ‌که بر اساس دستور سازمان جمعیت هلال ‌احمر، توسعه پایگاه ‌های امداد و نجات جاده ‌ای در آذربایجان شرقی همانند سایر استان ‌ها متوقف شده است، اظهار داشت: متاسفانه شرایط تخصیص اعتبارات و محدودیت ‌هایی که وجود دارد و بر این اساس سازمان جمعیت هلال ‌احمر کشور، استان‌ها را از هرگونه توسعه پایگاه‌ های امداد و نجات منع کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر آذربایجان شرقی همچنین در خصوص تشکیل جمعیت هلال احمر مستقل در شهرستان هوراند، گفت: دفترچه تشکیل جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هوراند را تکمیل و به سازمان ارجاع داده ‌ایم و هم اکنون نیز مراحل اداری آن در حال سپری شدن است.

حسین پور در ادامه تاکید کرد: جمعیت هلال ‌احمر طرحی تحت عنوان تقسیم تجهیزات و ناوگان خودرویی برای استان‌ ها و شهرستان ‌ها خواهد داشت و با توجه به اینکه ناوگان خودرویی شهرستان ‌های اهر، ورزقان و هریس در جریان زلزله سال ۹۱ ارسباران از بین رفت، در صورت اجرای این طرح، سعی می ‌کنیم ناوگان خودرویی این شهرستان ها را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به بحث و مناقشه در خصوص تغییر کاربری ساختمان فعلی جمعیت هلال ‌احمر اهر به بیمارستان یا مرکز درمانی نیز گفت: معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بازدیدی که از ساختمان بیمارستان قدیم اهر داشت، تاکید کرد این ساختمان برای ایجاد بیمارستان مناسب نیست و استانداردهای لازم را ندارد و اگر ما بخواهیم این ساختمان را به بیمارستان تبدیل کنیم، وزارت بهداشت اعلامن می کند بنا از نظر ایمنی استانداردهای لازم را ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ‌ها به موضوع تغییر کاربری بیمارستان قدیم اهر نگاه متعصبانه ‌ای دارند و اصلاً به قوانین و نتایج آن توجه نمی ‌کنند که پیشنهاد ما این است که ساختمان قدیم هلال احمر را برای ایجاد مرکز درمانی واگذار کنیم و آماده ایم از مستاجران بخواهیم ساختمان را تخلیه کنند.