به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الیاس ممی پور در گفتگویی از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در قالب «جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی کوتاه و مقاله نویسی با موضوع تئاتر کوتاه» خبر داد و گفت: فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به صورت «جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی کوتاه و مقاله نویسی با موضوع تئاتر کوتاه» پس از طی مراحل اداری به زودی منتشر می شود.

وی با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بیشتر جشنواره های فرهنگی و هنری کشور از جمله جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر افزود: در راستای انتخاب شیوه جدید، ابتدا به برگزاری مجازی فکر کردیم و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مجازی این جشنواره نتیجه مثبت و چندان تاثیرگذاری را نخواهد داشت.

ممی پور ادامه داد: با آن که بیشتر جشنواره‌ های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا تغییر رویه داده شده اند ما هم اصرار داریم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تداوم داشته باشد لذا امسال این جشنواره را به شیوه خاص برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که بانک نمایشنامه‌ کوتاه تهیه کنیم تا از چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران یادگار بماند و مطمئنا این مجموعه می تواند به عنوان منبعی مهم در خدمت اهالی هنر نمایش باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اضافه کرد: انتقادهای وارده به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تقطیع نمایش ‌های بلند و اجرای آن در ۱۵ دقیقه بود تا با شرایط جشنواره جور در بیاید و کیفیت نمایش را به‌ شدت کاهش می ‌داد که به نظر می ‌آید وجود یک بانک و منبع نمایش نامه کوتاه می‌ تواند کمک بزرگی در این راستا بکند.

الیاس ممی پور با تاکید بر اینکه آیین و سنن منطقه ارسباران به صورت ویژه در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران دنبال می ‌شود و جزو اصلی ‌ترین موضوع این جشنواره است، گفت: موضوعات اجتماعی روز، مباحث اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، ازدواج و آیین و سنن و فولکلور ارسباران جزو محورهای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران است.

وی ابراز داشت: چاپ آثار منتخب چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در قالب کتاب، می ‌تواند خروجی ارزشمندی برای این جشنواره باشد و مورد استفاده  هنرمندان هنرهای نمایشی قرار بگیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در ادامه با ذکر اینکه هر ساله در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با مشکل محدودیت مالی مواجه می شویم، خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را کاملاً با شفافیت مالی برگزار و در حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه کردیم که ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه جشنواره تأمین شد و در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان از سال گذشته بدهی داریم.

ممی پور در پایان گفت: برای برگزاری جشنواره های سراسری امثال تئاتر کوتاه ارسباران باید عزم عمومی وجود داشته باشد که حمایت ویژه نهادهای ذیربط و اهالی فرهنگ و هنر می تواند در برگزاری هر چه بهتر آن موثر باشد.