به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی در جلسه بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر از افزایش فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به ماه های گذشته خبر داد و گفت:  رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به ۵ ماه قبل شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه الزامی کردن رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های دولتی، نهادها و سازمان ها به تنهایی از عهده سیستم بهداشت و درمان خارج است، گفت: اگر اداره یا نهادی در عمل به رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد ضعیفی دارد، بایستی از فرمانداران بخواهیم تا مدیر آن اداره را بازخواست کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین افزود: مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها صرفاً ملزم هستند تا نتایج گزارش بازدیدهای میدانی از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی که متاسفانه در برخی بانک ها و ادارات ضعیف بوده را به فرمانداران اطلاع دهند.

درستی ادامه داد: بر اساس ارزیابی و پایش های مداوم به جهت علت یابی این که چرا شهرستان اهر همچنان در وضعیت «قرمز کرونایی» قرار دارد، نقصی از عملکرد شبکه بهداشت اهر ندیده ایم.

درستی همچنین گفت: علی رغم اینکه آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز بوده، رغبت مردم نسبت به استفاده از ماسک بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: زنجیره انتقال ویروس کرونا در صورتی که مردم به پروتکل های بهداشتی عمل نکنند و از ماسک استفاده ننمایند، تا ۸۵ درصد قطع نمی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان یادآور شد: برگزاری مراسماتی همچون عقد، عروسی، ترحیم، تشیع و حضور مردم در مراکز ازدحام بدون رعایت فاصله‌ی اجتماعی و عدم استفاده از ماسک که نهایتاً منجر به ابتلا و بستری در مراکز درمانی آذربایجان شرقی می شود که این موضوع بزرگ ترین چالش سیستم بهداشت و درمان استان است.