به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به گلایه های شهروندان اهری از کاهش کیفیت نان در نانوایی های اهر اظهار داشت: متأسفانه روند به گونه ای پیش رفته که کمیت و کیفیت نان در نانوایی های اهر کاهش یافته و گران فروشی، کم فروشی و فروش غیرقانونی سهمیه آرد در برخی از نانوایی ها محرز است.

وی افزود: به دلیل این‌که اختلاف قیمت آرد سهمیه نانوایی ‌ها و بازار سیاه زیاد است، نانوایان را وسوسه به فروش آرد سهمیه می‌ کند و چون علاقه‌ ای به پخت و پز ندارند سعی می ‌کنند تا با فروش سهمیه آرد در بازار آزاد بیشترین سود را ببرند.

معاون فرماندار اهر ادامه داد: با کمال تأسف چون بازرسان دیرهنگام و با تأخیر از نانوایی ‌ها بازدید می ‌کنند این مهم باعث شکل گیری تخلفاتی در برخی از نانوایی‌ هاشده است.

حسن زاده با بیان این ‌که دستگاه‌ های نظارتی نباید به دلیل عدم بازرسی ‌ها از نانوایی ‌ها اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان بدهند، گفت: نانوایان بایستی علاوه بر توجه به کیفیت و کمیت نان، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی مداوم نانوایی برای پیشگیری از آلودگی به کووید-۱۹ نیز توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف، اداره صمت و تعزیرات حکومتی وظیفه نظارت بر نانوایی‌ها را دارند و این‌که اجازه داده اند تا سهمیه آرد در بازار آزاد و یا قیمت‌های نجومی فروخته شود نشان می‌دهد که به حد کافی نظارت نشده است.

معاون فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از فعالیت برخی از نانوایی‌ ها به صورت آزادپز و پخت نان با سهمیه دولتی، گفت: متأسفانه برخی از نانوایی ‌ها به صورت غیرقانونی قبل از ظهرها با نام سهمیه دولتی پخت و پز می ‌کنند و بعد از ظهر به بهانه تأمین نان مردم و بعضاً با آرد سهمیه ‌ای و یارانه‌ ای تبدیل به نانوایی آزادپز می‌ شوند که این مهم یک تخلف محرز است.

علی حسن زاده در ادامه تصریح کرد: برخی از نانوایی ‌ها، اضافه بودن سبوس در آرد را بهانه ‌ای برای گران ‌فروشی و کم فروشی می ‌کنند که از این رو به دستگاه ها تذکر می ‌دهیم اگر به وظیفه قانونی خود که نظارت است عمل نکنند در کنار برخورد با متخلفان با آنها نیز برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: تصمیم گرفته ‌ایم تا با نیازسنجی، تعداد واحدهای نانوایی که بعد از ظهرها پخت و پز می‌کنند را به ۶۰ واحد افزایش دهیم تا عصرها مردم اهر نان گرم به خانه ببرند.

معاون فرماندار اهر در پایان با تاکید بر این‌ که سهمیه آرد نانوایی ‌های مرتکب تخلف شوند بدون تعارف قطع می ‌شود، یادآور شد: وقتی نان پخت شده با سهمیه آرد مردم اهر به شهرهای هم‌جوار انتقال یافته و با قیمت بالایی فروخته می‌شود، در سایه نبود نظارت است.