به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی‌ اصغر احمدی صبح امروز در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان‌ها با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای دیگر، گفت :با توجه به حضور شهروندان ایرانی در کشورهای مختلف، انتخابات ریاست جمهوری در ١۴٠ نقطه خارج از کشور برگزار می‌شود و در همین زمینه ستاد انتخابات باید با همکاری وزارت امور خارجه زمینه حضور این عزیزان را نیز فراهم کند.

او افزود: کار ثبت نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه اهر و هریس، مراغه و عجب شیر، اصفهان و بندر لنگه پایان یافته و هیات‌ های اجرایی در حال اخذ استعلامات از مراجع چهارگانه هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ثبت‌نام انتخابات شوراها از ٣٠ اسفند آغاز می‌شود بیان کرد : برخی به ما خرده گرفتند که چرا در ایام تعطیلات این ثبت نام صورت می‌گیرد این در حالی است که ما مجری قانون هستیم و با توجه به انتخاب روز ۲۹ اردیبهشت به عنوان روز هدف، زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات شوراها از ٣٠ اسفند برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: البته تلاش‌هایی شد که در یک طرح دو فوریتی زمان ثبت نام شوراها تغییر داده شود اما آن طرح هم تبدیل به قانون نشد.

احمدی گفت: برای وزارت کشور تعطیلی در این ایام معنا ندارد، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌ نام‌ ها از ٢٢ فردودین و تنها در ستاد انتخابات کشور خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور گفت: در زمینه انتخاب شعب اخذ رای این وظیفه بر دوش هیا ت‌های اجرایی است و اینکه گفته شده ۶۵ هزار شعبه پیش بینی شده است بر اساس انتخابات‌های گذشته صورت گرفته است. بنابراین هیات اجرایی خواهند گفت چه تعداد شعبه پیش بینی می‌کنند.

احمدی اظهار داشت: ستاد انتخابات منتظر تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است تا آمار دقیق تعداد شعبه در سراسر کشور اعلام شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت روانی در ایام انتخابات، بیان کرد: گاهی تا ٣ ساعت معطلی در اعلام نتایج یک صندوق موجب ایجاد هزاران شایعه می‌شود، لذا در همین زمینه ما باید امنیت روانی را ایجاد کنیم.

احمدی گفت: وظیفه دولت اجرای تمامی بخش‌های انتخابات است وتمام تلاش دولت بر این است که انتخاباتی سالم و با امنیت بالا و با مشارکت حداکثری و دقیقا مطابق قانون برگزار کند.