به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در مراسم تجلیل از خبرنگاران اهر ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه این شهرستان، ظرفیت های این شهرستان و ارسباران را از هسته های کلیدی توسعه منطقه عنوان کرد و گفت: عملیاتی کردن پروژه ها بایستی با همفکری صاحبان فکر و ایده و کمک همه جانبه مردم و مسئولان در رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار در منطقه صورت بگیرد.

وی خدمت به مردم شهرستان اهر را یک افتخار برشمرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیت های موجود شهرستان در راستای پیشرفت، عمران و توسعه همه جانبه از اهداف اصلی فرمانداری بوده و در این زمینه با هیچ مدیر و مسئولی تعارفی نخواهیم کرد.

فرماندار اهر اجرای هرگونه پروژه های عمرانی و خدماتی در اهر را منوط  به کار مطالعاتی و کارشناسی دانست و تاکید کرد: بدون کار کارشناسی هیچ پروژ ‌ای قابل اجرا و عملیاتی نخواهد بود.

خدابخش در ادامه ضمن اظهار نگرانی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان اهر خواستار رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و اجرای دستورات ستاد کرونا از سوی مردم و مسئولان این شهرستان شد و افزود: باید در این برهه از زمان، مراسمات عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) به گونه ای برگزار شود که علاوه بر توجه به بهداشت و سلامتی مردم، خدای نکرده به مقام و منزلت دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) نیز آسیب و خدشه ای وارد نشود.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا از همین اولین روزهای ماه محرم نظارت ها را بر نحوه برگزاری مراسمات و عزاداری در داخل شهر و روستاها، به ویژه روستاهای بزرگ تشدید خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین گفت: عزاداری ‌های امسال متفاوت با سال‌ های گذشته خواهد بود و در فضای باز دسته‌ های عزاداری بدون حرکت در یک محل عزاداری خواهند کرد؛ زمان عزاداری ‌ها نیز از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ و بدون تجمع بوده و توزیع نذر و استفاده از طبل نیز ممنوع است.

رسول خدابخش در پایان بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در طول عزاداری ها تاکید کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و اولویت نیز سلامتی مردم است.