به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمد میرزاپور در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه آمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر همچنان صعودی است، گفت: وضعیت بستری بیماران کرونایی در هفته‌ جاری در بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر نسبت به هفته‌ قبل نگران ‌کننده است، به طوری که با افزایش ۱۵ درصدی روبرو هستیم.

وی افزود: بستری بیش از ۱۴ نفر در بخش های ویژه بر نگرانی ها می افزاید و پیش بینی ما این است که روند بستری بیماران کرونایی در هفته‌ های آینده نیز صعودی باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: بر اساس آخرین نتایج تست های پی سی آر، ۱۵۵۰ نفر از اهری‌ ها به کووید-۱۹ مبتلا شده ‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر ساکن روستاهای شهرستان هستند.

دکتر میرزاپور همچنین در خصوص فوتی های ناشی از بیماری کرونا در شهرستان اهر گفت: متأسفانه آمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس در شهرستان اهر به ۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۳ نفر شهری و ۸ نفر روستایی بوده ‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت شهر اهر و روستاها را به صورت جداگانه بگوییم، وضعیت کرونا در روستاهای اهر «سفید» است و مجموعاً وضعیت کرونا در شهرستان اهر از «قرمز به نارنجی» رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکهع هفته قبل از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر، ۱۴ درصد نیاز به بستری داشتند، گفت: از مجموع نمونه برداری های سرپایی طی هفته قبل ۳۴ درصد مبتلای قطعی داشتیم و این هفته نیز ۲۶ درصد نمونه برداری های سرپایی مثبت بوده است.

دکتر محمد میرزاپور در پایان گفت: عروسی ها و تجمعات نقش مهمی در افزایش آمار ابتلا و بستری را در شهرستان اهر داشته اند که از این ‌رو درخواست ما این است تا همشهریان از حضور در تجمعات، میهمانی‌ ها و عروسی ‌ها تا حدالامکان خودداری کنند.