به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش، در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به عوامل انتقال ویروس کرونا گفت: تجمعات بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا در شهرستان اهر بوده است ولی باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا خدشه ‌ای به مراسمات عزاداری ایام محرم و صفر وارد نشود تا سلامتی مردم حفظ شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه بایستی از روز اول محرم کمیته ‌های شهری و روستایی نظارت بر رعایت پروتکل ‌های بهداشتی را در هیأت ‌های عزاداری تشکیل یابد، افزود: اگر هیأت‌ های عزاداری کنترل و نظارت نشوند، احتمالا ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را نیز تحت ‌الشعاع قرار خواهند داد.

فرماندار اهر در ادامه خاطرنشان کرد؛ هیچ یک از ادارات برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر علی ‌الخصوص در ایام محرم و صفر حق ندارد نبود یا محدودیت اعتبارات را بهانه کند، چون این ویروس منتطر تأمین اعتبار نمی ‌ماند تا بخواهیم با آن مقابله کنیم.

خدابخش ضمن بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست و اجازه نمی ‌دهیم به خاطر تخطی از دستورالعمل ‌ها سلامت مردم به خطر بیفتد، گفت: اکیپ‌ های نظارت بر رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی هیأت‌ های عزاداری در شهرستان اهر تشکیل می ‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه محدودیت و ممنوعیت‌ هایی که برای ماه محرم و صفر تعیین شده در روستاهای اهر نیز اعمال می ‌شود، تاکید کرد: از روز اول ماه محرم بایستی همه‌ اعضای ستاد شهرستانی مقابله با کرونا پای ‌کار باشند و نباید به گونه ‌ای رفتار کنیم که مردم فکر کنند جلسات و تصمیمات صرفاً پشت میز می‌ ماند و نتیجه ‌ای ندارد.

فرماندار اهر ضمن تاکید بر اینکه تمامی ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: باید به زندگی کرونایی عادت کنیم چون هنوز پایانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و به همین خاطر هر قدر مدیریت و مقابله با کرونا مستمر و منسجم باشد روز به روز وضعیت شهرستان اهر سر و سامان پیدا می کند.

رسول خدابخش با بیان اینکه پویش «نذر ماسک» را در ایام کرونا و علی الخصوص محرم و صفر در شهرستان اهر ترویج کنیم، گفت: باید برای فرهنگ ‌سازی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، بازار، پاساژها و ادارات زمان صرف کرده و با مردم سخن بگوییم و اجازه ندهیم جو بی‌ تفاوتی حاکم شود.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه متأسفانه پروتکل های بهداشتی در پمپ بنزین ها سهل شمرده می شود، گفت: دستگاه متولی نسبت به جمع آوری وجه نقد و استفاده از پمپ بنزین توسط رانندگان جلوگیری کند، چراکه یکی از راه های انتقال بیماری از طریق منابع مشترکی همچون پمپ بنزین است.