به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت احداث آزادراه تبریز – اهر – باکو گفت: تاکنون ۲ مجموعه برای سرمایه گذاری در آزادراه تبریز – اهر – باکو اعلام آمادگی کرده اند که آن ‌ها را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده‌ ایم و منتظر تصمیمات وزارت متبوعه هستیم.

وی افزود: ر راستای تعریف کریدور تبریز – آذربایجان، به دنبال سرمایه ‌گذار بخش خصوصی جهت احداث آزادراه تبریز – اهر – باکو هستیم که البته در این آزادراه بحث اخذ عوارضی نیز مطرح است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با احداث آزادراه تبریز – اهر – باکو که مسیر اصلی آن از منطقه ارسباران است، شاهد گشایش و توسعه بیش از پیش این منطقه خواهیم بود.

رحمتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – تبریز نیز اظهار داشت: از پروژه بزرگراه اهر – تبریز تنها ۸ کیلومتر باقی مانده که سعی می کنیم تا پایان فصل کاری امسال این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت اعتبارات پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات امسال پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی تقریباً مشابه سال گذشته است و در تخصیص اعتبارات عمرانی روند خوبی را داریم به طوری که در برخی از حوزه ها، اعتبارات حتی نزدیک به ۷۰ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر این که رقم اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی در سال جاری نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: دولت ساز و کارهایی تعریف کرده است تا پروژه های نیمه تمام را ابتدا تکمیل کنیم.