به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب، ۲۷ شهریور و سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، در محوطه مجموعه تاریخی – فرهنگی مقبره الشعراء تبریز برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت مقام استاد شهریار، با اعلام این خبر، این شاعر پرآوازه را از ذخایر فرهنگی و معنوی کشور برشمرد و بر لزوم شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و کارنامه ادبی و فرهنگی وی به جامعه تأکید کرد.

علیار راستگو ، با اشاره به نقش و جایگاه استاد شهریار در اعتلای زبان و ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین، گفت: استاد شهریار از ذخایر فرهنگی و معنوی ارزشمند کشورمان است که عالی‌ترین مفاهیم اخلاقی و انسانی را با زبانی فاخر و لطیف به زیور شعر آراسته و به مخاطبان عرضه کرده است.

وی، ترجمه آثار استاد شهریار به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا و تجدیدچاپ‌های مکرر این آثار را نشانه روشنی از ظرفیت و زایندگی فرهنگ غنی کشورمان دانست و بر اثرگذاری زبان و بیان هنری در ذهن و ضمیر مخاطبان تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهریار، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه‌ها تأکید کرد.

در ایران روز ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار ، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.

استاد شهریار سال ١٢٨۵ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در پیامی به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب ایران نوشت: استاد شهریار در زمره ستارگان پرفروغی است که علاوه بر نماد هویتی فرهنگ آذربایجان سرافراز، چکیده اسلامیت و ایرانیت و پلی میان فرهنگ و ادب و شعر دیروز و امروز است که موجب تفاخر و بالندگی ادب دوستان معاصر شده است.

منبع: ایرنا