به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدپور گفت: می‌خواهیم یارانه کتاب را به سمت کتابفروشی‌ها و خریداران ببریم تا هردو این قشر منتفع شوند و یا هم نمایشگاه کتاب را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

محمد محمدپور در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که همه ساله برگزار می‌شد قطعا به مانند سالهای قبل برگزار نخواهد شد اما در تلاش هستیم روش‌های جایگزینی را در سطح استان استفاده کنیم تا خریداران و ناشران متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه قطعا عرضه کتاب به صورت واقعی و مجازی جایگزین خواهد شد، گفت: می‌خواهیم یارانه کتاب را به سمت کتابفروشی‌ها و خریداران ببریم تا هردو این قشر منتفع شوند و یا هم نمایشگاه کتاب را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد. هنوز به صورت ۱۰۰ درصد به جمع بندی درباره نحوه برپایی نمایشگاه نرسیده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: قطعا برگزاری این نمایشگاه چه به صورت واقعی و چه مجازی در فصل پاییز نخواهد بود و نهایتا در اواخر پاییز و یا در بازه دی تا اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره نمایشگاه‌های فصلی که هرساله برگزار می‌شد هم یادآور شد: با مشارکت شهرداری تبریز توسعه امکان خرید کتاب را در دستور کار قرار دادیم.در گذشته در نمایشگاه‌های فصلی به این صورت بود که با اعلام آمادگی کتابفروشی‌ها سقف اعتباری برای آنها در نظر گرفته می‌شد که خریداران ۸۰ درصد مبلغ کتاب را پرداخت و ۲۰ درصد باقی مانده را فرهنگ و ارشاد پرداخت می‌کرد که امسال قرار است شهرداری هم در این کار مشارکت کند.

منبع: آناج