اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 34336
شنبه - 29 شهریور 1399 - 13:54
رئیس امور موزه‌های استان خبر داد؛

کاهش شدید بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی

رئیس امور موزه‌های استان از کاهش شدید بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی خبر داد.

کاهش شدید بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهرنیوز)، رئیس امور موزه‌های آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماهه‌ی اول سال گذشته حدود ۵۸۰ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده بودند که این آمار امسال به حدود ۳۰ هزار نفر، کاهش یافته است.
مهدی بزاز دستفروش در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از شیوع کرونا با کاهش شدید آمار بازدیدها در موزه‌های استان مواجه شدیم، موزه‌ها از عید نوروز تا خرداد ماه تعطیل بودند و رکود ناشی از شیوع بیماری پس از بازگشایی هم همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، موزه‌های آذربایجان شرقی دو دوره‌ی پر بازدید شامل تعطیلات عید نوروز و تعطیلات تابستانی دارند که امسال در این دو برحه هم شاهد رکود بودیم.
وی بیان کرد: کرونا فرصتی ایجاد کرد تا موزه‌ها به سایر حوزه‌ها هم ورود کنند که فراهم کردن امکان بازدید مجازی از موزه‌ها یکی از آن‌ها بود و باعث فعال‌تر شدن موزه‌های کل کشور و حتی موزه‌های کل دنیا شد.
بزاز دستفروش ادامه داد: موزه‌های ما هم در حد توان در این مسیر حرکت کردند و کلیپ‌ها و تورهای بازدید مجازی متعددی در این خصوص تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است، این حرکت ادامه خواهد داشت.
وی در خاتمه از فعالیت تمامی موزه‌های استان خبر داد و گفت: به جز موزه آذربایجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی به مدت یک ماه تعطیل است، تمامی موزه‌‎ها فعال هستند.
منبع: ایسنا