اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 34432
دوشنبه - 31 شهریور 1399 - 11:13
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی:

قاچاقچیان پوشاک و غذای پرندگان بیش از ۲۹۸ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: قاچاقچیان انواع پوشاک و غذای پرندگان در این استان به پرداخت ۲۹۸ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

قاچاقچیان پوشاک و غذای پرندگان بیش از ۲۹۸ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیداحد یوزباشی، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این افراد متشکل از صاحب مال، راننده خودرو و مالک شرکت حمل بار، مقادیر زیادی پوشاک و غذای پرندگان به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال را در یک بار ترانزیتی با اظهار نامه آجرسفالی جاسازی کرده بود.

وی اظهار داشت: این افراد با اظهار نامه آجرسفالی قصد داشتند این کالا را از طریق یک شرکت حمل و نقل بین المللی از ترکیه به مقصد ترکمنستان قاچاق کنند که در حین اظهار ماموران بازرسی گمرک جلفا کالای قاچاق شناسایی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: ماموران در بازرسی متوجه می شوند که تنها ردیف اول بار آجر سفال بوده و بقیه حاوی مقادیر زیادی پوشاک و غذای پرندگان است که با اسناد اظهاری مطابقت ندارد.

یوزباشی، ادامه داد: پرونده این محموله قاچاق، تشکیل و برای رسیدگی به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی شهرستان مرند ارجاع شد؛ شعبه نیز متهمان را احضار کرده و پس از اخذ اظهارات آنان به علت محرز بودن تخلف انتسابی مبنی بر قاچاق بار و عدم ارائه مدارک مثبته لازم قانونی از سوی آنان، قاچاقچیان نیز علاوه بر ضبط کالاها و خودروی حامل بار قاچاق، به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعطیلی شرکت متخلف به مدت یکسال محکوم شدند.

وی یادآوری کرد: رای صادره قطعی نبوده و با اعتراض متهمان در شعبه تجدید نظر در حال رسیدگی مجدد است.

منبع: ایرنا