به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرپرست معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر فعال شدن انجمن‌ها و تشکل‌ها در خصوص ثبت نام در سامانه جامع انبارها از رصد سیستمی و بر خط موجودی کالا در استان خبر داد.

یوسف پایدار با بیان این‌که فهرست ۶۰۲ قلم کالای مشمول ثبت موجودی در سامانه جامع انبار وجود دارد، گفت: اقدامات مرتبط با ثبت اطلاعات ۱۸ قلم کالای اولویت‌دار مشمول اخذ رسید حواله با جدیت پیگیری می‌شود و تولید کنندگان و وارد کنندگان این اقلام باید اطلاعات کالایی خود را به صورت جامع در این سامانه ثبت کند.

وی گفت: عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها به عنوان عرضه خارج از شبکه و قاچاق محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد حمایتی واحد نظارت و بازرسی سازمان از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، افزود: با فعال شدن هرچه بیشتر نمایندگان اتاق بازرگانی، انجمن‌ها، تشکل‌ها و خانه صنعت و از طریق تعامل و نظرات کارشناسی شده، شاهد تحقق و پیشبرد اهداف پیش بینی شده سامانه مذکور خواهیم بود و باید از ظرفیت بسیار بالای انجمن‌های ۹ گانه و تشکل‌های تولیدی استان بهره برد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از کار کارشناسی استقبال می‌کند و آماده دریافت مشکلات و مسائل پیرامون تولید و پیگیری رفع موانع در تمامی زمینه‌ها است.

پایدار ضمن اشاره به بخشی از عملکرد سازمان در حوزه سامانه جامع انبارها، افزود: با شناسایی و ثبت ۱۴۵۶۱ واحد انبار و ۱۱۰۰ باب انبار فعال در ثبت مستمر موجودی و رسید حواله در مورد اقلام مشمول آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را به دست آورده و روند شناسایی و ثبت اطلاعات انبارها با جدیت دنبال خواهد شد.

وی، هوشمند سازی نظارت و بازرسی و رصد سیستمی کالاهای اساسی و اولویت دار از طریق سامانه‌های جامع انبار و سامانه جامع تجارت را ضروری دانست و گفت: به منظور رصد کالا از چرخه تولید تا عرضه ثبت اطلاعات موجودی کالاهای مشمول مندرج در سامانه الزامی است.

در ادامه جلسه نمایندگان و مسئولین انجمن‌ها، تشکل‌ها و خانه صنعت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه سامانه جامع انبارها در راستای تحقق بهتر این امر پرداختند.

منبع : ایسنا