اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار شهرستان » فرهنگی
کد خبر : 34493
سه شنبه - 1 مهر 1399 - 09:53

معرفی برگزیدگان سوگواره هنری «۷۲ بغض بوم» در آذربایجان‌شرقی

برگزیدگان سوگواره هنری «۷۲ بغض بوم» در آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان سوگواره هنری «۷۲ بغض بوم» در آذربایجان‌شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در گفت وگویی گفت: نفرات برگزیده سیزدهمین سوگواره مجازی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» حوزه هنری استان معرفی شدند.

مینا نیک رزم افزود: هیات داوران پس از بررسی و کارشناسی آثار ارسال شده در مرحله نخست ۱۱۴ اثر را برای شرکت در مرحله نهایی داوری انتخاب کرد و از میان آن ها آثار برتر را برگزید.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام هیات داوران سوگواره هنترهای تجسمی «۷۲ بغض بوم»، در رشته پوستر، محمدامین همزبان به عنوان نفر اول و امیررضا ریحانی فر و ائلناز خاکزاد به ترتیب نفرات دوم و سوم انتخاب شدند و آثار برگزیده این رشته از حسین نجاتی و حمید عابدینی است.

مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: در رشته نقاشی، میرپیمان احمدی پور نفر اول، یعقوب مشفقی فر نفر دوم و سولماز وظیفه نفر سوم شدند و آثار برگزیده این رشته از حسن بلندی از شهرستان آذرشهر و اعظم محرابی از شهرستان مراغه است.

نیک رزم، ادامه داد: در رشته خوشنویسی سوگواره نیز کاظم گیتی نورد به عنوان نفر اول و محمد اسدالهی و محمدنقی نوعی پور به ترتیب نفرات دوم و سوم شناخته شدند و آثار برگزیده این رشته از رضا کوهنورد و اردشیر جهانشاهی از شهرستان اهر، نعیمه رضا اهرابی، هانیه ملکوتی و ابراهیم نظری است.

وی یادآوری کرد: سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» امسال با توجه به شرایط کرونایی جامعه به صورت مجازی برگزار شد و آثار فاخر و ارزشمندی از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

نیک رزم، افزود: از نفرات برگزیده در این سوگواره در مراسمی همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) در محل نگارخانه «ماه» حوزه هنری تجلیل می شود و آثار نیز برای بازدید عموم علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.

منبع: ایرنا